گزارش العالم از هلاکت عناصر جبهه النصره در قنیطره

يکشنبه 16 شهريور 1393 - 18:11

دمشق، العالم - خبرنگار العالم در سوریه با اشاره به پیشروی‌های اخیر ارتش این کشور در جبهه‌های مختلف تأکید کرد، ارتش به عملیات خود با هدف قطع مسیرهای امداد رسانی به گروه‌های مسلح در "غوطه شرقی"، پایگاه اصلی گروه‌های تکفیری، ادامه می‌دهد.

حسام زیدان خبرنگار العالم عصر یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، ارتش سوریه با پاکسازی شهرک های مختلف واقع در عمق غوطه شرقی و همچنین شهرک "حتیته الجرش" که در حد فاصل جبهه های مختلف درگیری قرار دارد، دستاورد نظامی بزرگی به دست آورده است. بدین ترتیب ارتش خواهد توانست مواضع گروه های مسلح در برخی از شهرکها و روستاها و مزارع روستاهای اطراف به ویژه در مناطق عین ترما، جسرین و زبدین را هدف قرار دهد.

وی افزود: ارتش سوریه در حال گسترش حضور نظامی خود در منطقه مذکور است و این مهمترین عملیات از نوع خود در عمق غوطه شرقی به شمار می آید. ارتش تلاش می کند به روستاهای مشرف بر عمق غوطه شرقی که به پایگاه اصلی گروههای تروریستی تبدیل شده، احاطه یابد. از جمله مناطق مذکور، شهر دوما است که مسیر اصلی کمک رسانی به گروههای مسلح در مجموعه روستاهای کوچک در داخل غوطه شرقی به شمار می آید.

حسام زیدان تأکید کرد: ارتش سوریه همچنین توانست با کنترل بر روستاها و مزارع مذکور، حلقه امنیتی اطراف دمشق را گسترش دهد که این امر به منزله دور کردن خطر شلیک خمپاره به مناطق مختلف پایتخت از جمله جرمانا، باب توما، قصاع و ... است.

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه عملیات مذکور همزمان با عملیات ارتش در محور جوبر به عنوان مهمترین محور در اطراف دمشق انجام می گیرد، گفت: عملیات ارتش در جوبر به این معناست که تلاش تروریست ها برای حمله به پایتخت با شکست مواجه شده و ارتش در پاکسازی این شهرکها و روستاها تا پایان دادن به حضور تروریست ها در غوطه شرقی، ابتکار عمل را به دست گرفته است.

زیدان افزود: ارتش در محور دیگر حومه دمشق یعنی بلندی های قلمون هم با ادامه عملیات خود، مخفیگاه های تروریست ها را هدف قرار داده و تلاش آنها برای نفوذ به بلندی های قلمون از محور نعیمات را ناکام گذاشت.

خبرنگار العالم تصریح کرد: ارتش سوریه به عملیات خود در منطقه القنطیره ادامه می دهد و درگیری ها در محورهای ممتنه، امباطنا، مجدولیا و صمدانیه غربی در جریان است و نیروهای ارتش، مخفیگاه های تروریست ها در این مناطق را هدف قرار داده اند. از سوی دیگر، ارتش تلاش تروریست ها برای نفوذ به منطقه تل مسحره را با شکست مواجه کرد که در جریان آن، 20 عنصر تروریستی جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

در درعا که مهم ترین جبهه جنوب دمشق به شمار می آید نیز ارتش با هدف قطع مسیر امدادرسانی به تروریست های مسلح، به عملیات خود ادامه می دهد و محل استقرار تروریست ها در مناطق الحراک، عتمان، داعل، انخل، مفرق سمنینی، زبدین و المداجن را هدف قرار داده است.

ارتش سوریه در جریان عملیات خود در حلب نیز در مناطق شمالی این شهر با تروریست ها درگیر است. تروریست های این منظقه از محورهای کفر حمره، الراشیدین و ... اقدام به نقل و انتقال سلاح و مهمات می نمودند.

MKH-7-11:35 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها