داعش سلاح‌های آمریکایی در اختیار دارد

داعش سلاح‌های آمریکایی در اختیار دارد
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 16:40

نتایج تازه‌ترین تحقیق نشان می‌دهد که تروریست‌های داعش از سلاح‌های آمریکایی غنیمت گرفته شده از شورشیان سوریه استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نتایج تحقیقات یک مرکز مطالعاتی در انگلیس که امروز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد تروریست‌های گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند و این تسلیحات از سوی عربستان سعودی ارسال شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان تحقیقاتی تسلیحات جنگی مستقر در لندن اعلام کرده است که نتایج تحقیق و بررسی بر روی تسلیحاتی که توسط نیروهای کرد از شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه به دست آمده نشان می دهد نیروهای داعش از سلاح های آمریکایی که پیش از این از نیروهای شورشی سوریه غنیمت گرفته اند، استفاده می کنند. این سلاح ها پیش از این توسط عربستان سعودی به نیروهای مخالف دولت بشار اسد داده شده است.

این گزارش می افزاید: از عناصر داعش مقادیر چشمگیری از تسلیحات سبک ساخت آمریکا  شامل اسلحه های ام 16 به دست آمده که روی آنها عبارت «‌اموال دولت آمریکا»‌  ثبت شده است.

همچنین معلوم شده است که راکتهای ضد تانک مورد استفاده داعش در سوریه از نوع راکتهای ام 79 بوده است که پیشتر در سال 2013 توسط عربستان سعودی در اختیار نیروهای تحت امر ارتش موسوم به "آزاد" سوریه قرار گرفته بود.

امریکا، عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر و برخی کشورهای غربی از "داعش" و گروهک های تروریستی در منطقه حمایت می کنند.

بر اساس گزارش ها، داعش از سلاح های فراهم شده از سوی عربستان استفاده می کند و عربستان در کنار امریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی از مهمترین حامیان گروهک داعش در عراق، و دیگر مناطق دنیا هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها