شیخ الازهر: داعش ساختۀ دست استعمار است

شیخ الازهر: داعش ساختۀ دست استعمار است
دوشنبه 17 شهريور 1393 - 19:14

العالم - شیخ الازهر در دیدار با وزیر خارجه عربستان با تاکید بر این که گروهک تروریستی داعش ساخته دست استعمار است، عناصر این گروهک را جنایتکارانی توصیف کرد که تصویری زشت از اسلام ارائه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الطیب" که امروز (دوشنبه) میزبان "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان بود، بیان داشت: با کمال تاسف این جنایتکاران (عناصر داعش) توانستند تصویری زشت از اسلام به جهان صادر کنند که هیچ شباهتی با اسلام و مسلمانان ندارد.

وی افزود: نکته دردناک این است که این جنایات ضدبشری با ادعای خلافت و احیای دولت اسلامی و به نام اسلام انجام می گیرد، دینی که مبتنی بر رحمت و مودت است.

الطیب تاکید کرد: هدف از انتشار این صحنه های هولناک از جنایات داعش که به نام اسلام انجام می شود، ایجاد اسلام هراسی در غرب است و این گروههای تروریستی با هر نام و با حمایت هرکسی که تشکیل شده باشند، ساخته دست استعمار هستند و در خدمت طرح صهیونیست ها به منظور تخریب کشورهای عربی-اسلامی قرار دارند.

وی افزود: شاهد ما بر این مدعا، کوتاهی آمریکا در مبارزه با این گروه هاست؛ در حالی ایالات متحده که در سال 2003 به سرعت به عراق حمله کرد و ارتش این کشور را از بین برد. 

پربیننده ترین خبرها