تصاویر اختصاصی از پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب و دمشق

سه شنبه 18 شهريور 1393 - 15:38

دمشق (العالم)- گزارش خبرنگار العالم از سوریه از درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و عناصر مسلح در اطراف منطقه الدخانیه نزدیک دمشق پایتخت این کشور حکایت دارد.

خبرنگار العالم روز سه شنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه با درنظر گرفتن اهمیت موقعیت منطقه الدخانیه به علت نزدیکی به پایتخت و واقع بودن آن در مجاورت غوطه شرقی، عملیات گسترده ای را با هدف پاکسازی این منطقه از تروریستها آغاز کرده اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با تشدید عملیات نظامی خود در شهر حلب در شمال سوریه و ریف حلب، عده ای از عناصر مسلح را در منطقه المنصوره به هلاکت رساندند.
خبرنگار العالم تأکید کرد، نیروهای ارتش سوریه بعد از درگیری های شدید با عناصر مسلح، با آتش توپخانه سه خودروی افراد مسلح را در مناطق شربع و قلقل در ریف حلب، منهدم کردند و سرنشینان آن را به هلاکت رساندند.
نیروهای ارتش همچنین دو کامیون حامل سلاح و یک تانک افراد مسلح را منهم کردند و طی عملیاتی در مناطق الباب و تادف در حومه حلب، عده ای از آنان را به هلاکت رساندند.
در منطقه جوبر نزدیک دمشق، نیز نیروهای ارتش سوریه ساختمان های مسکونی جدیدی را که گروه های مسلح در آن مخفی شده بودند، تحت سلطه خود درآوردند، و نیروهای زمینی هم از سمت مسجد طیبه در این منطقه به پیشروی خود ادامه دادند.
"تركي حسن" کارشناس امور راهبردی سوریه درگفت وگو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد، عملیات ارتش در جوبر ادامه دارد و این عملیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: در نتیجه عملیات موفق نیروهای سوری، حملات تروریستی که در منطقه جوبر انجام می شد، رو به اتمام است.
بنا به اعلام منابع نظامی سوری، ارتش این کشور برخی از ساختمان هایی را که عناصر مسلح در منطقه الکباس در نزدیکی عین ترما در ریف دمشق در داخل آن مخفی شده بودند، پاکسازی کردند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به مناطق امن نزدیک مثلث الکباس را ناکام گذاشتند.
درگیری ها میان ارتش و نیروهای مسلح در اطراف حومه القنیطره در مرزهای این منطقه با جولان اشغالی ادامه دارد و ارتش سوریه به حملات شدید خود در منطقه جوبر در شرق دمشق افزوده است.
طبق اعلام منابع نظامی، درگیری ها برای پاکسازی این منطقه از وجود تروریست ها و یکسره کردن کار آنان به اوج خود رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها