کشف 8 جسد بی سر در صحرای سینا تنها در یک ماه

کشف 8 جسد بی سر در صحرای سینا تنها در یک ماه
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 09:33

العالم - در کمتر از یک ماه گذشته 8 جسد بی سر در شبه جزیره سینا کشف شده است؛ ناظران محلی انصار البیت المقدس را عامل این اقدامات معرفی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صبح روز چهارشنبه اهالی منطقه ای در صحرای سینا یک جسد بی سر را پیدا کردند که در یادداشت همراه آن قربانی را به جاسوسی برای موساد متهم کرده است.

نویسندگان یادداشت تاکید کرده اند : " این سرنوشت همه آنهایی است که به سرزمین خود خیانت می کنند."

ماه گذشته وقتی که در حمله هوایی ارتش مصر به مواضع شبه نظامیان انصار البیت المقدس 3 تن از اعضای این گروه کشته شدند، انصار به بهانه همکاری با رژیم صهیونیستی، 4 شهروند مصری را سر برید.

بر اساس گزارش رسانه های محلی این 4 قربانی اهل قاهره و از این شهر ربوده شده بودند و جسد بی سر آنها در 15 کیلومتری مرز غزه پیدا شد.

بسیاری از حملات خشونت بار در شبه جزیره سینا به گروه انصار بیت المقدس نسبت داده می شود. گروهی که شباهت های بسیاری با داعش دارد و بسیاری آن را شعبه داعش در صحرای سینا می دانند. این گروه حتی پرچم داعش را حمل می کنند.

اگرچه  انصار البیت المقدس در نزدیکی سرزمین های اشغالی فعالیت دارد اما دامنه حملات این گروه بیشتر ارتش مصر را هدف قرار می دهد تا ارتش رژیم صهیونیستی.

هفته گذشته یکی از فرماندهان ارشد این گروه  به خبرگزاری رویترز گفت داعش از طریق اینترنت به این گروه مشاوره می دهد.

گرچه مشخص نیست این اعدام ها تحت نظر و تاثیر داعش در شبه جزیره سینا انجام شده است یا نه اما اینگونه اقدام های انصار بیت المقدس شباهت های یکسانی با اقدام های داعش در عراق و سوریه دارد.

این گروه در حادثه سر بریدن 4 شهروند مصری از مراسم اعدام تصویر برداری کرد و آن تصاویر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها