آمریکا شبه نظامیان سوری را در عربستان آموزش می دهد

آمریکا شبه نظامیان سوری را در عربستان آموزش می دهد
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 13:14

العالم - مقام های آمریکایی از موافقت عربستان سعودی با ایجاد پایگاههای نظامی برای آموزش شبه نظامیان سوری "میانه رو" در ریاض خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا مدعی است که این اقدام در چارچوب راهبرد باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور برای مبارزه با تروریست های داعش است که مناطقی از عراق و سوریه را اشغال کرده اند.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: موافقت عربستان با این طرح نشاندهنده اوج نگرانی این کشور از تهدید داعش است. یک مسئول بلندپایه آمریکایی گفت: عربستان متعهد شده است که در این برنامه آموزشی کاملا با آمریکا همکاری کند.

موافقت عربستان با این طرح بعد از گفت وگوی تلفنی روز گذشته عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور با اوباما حاصل شد.کاخ سفید نیز اعلام کرد که سران دو کشور بر ضرورت تقویت مخالفان سوری برای مقابله با داعش و همچنین دولت دمشق به توافق رسیده اند.

اوباما اعلام کرد که مجوز افزایش حملات هوایی در عراق را صادر کرده و برای اولین بار حملات هوایی خود را تا سوریه نیز گسترش خواهد داد و متعهد به افزایش حمایت از شبه نظامیان "میانه رو" است که برای سرنگونی دولت دمشق می جنگند.

دولت آمریکا خواهان ایفای نقش فعالتر شبه نظامیان سوری در مبارزه علیه تروریست های داعش است.اگرچه قرار است این شبه نظامیان در عربستان سعودی آموزش ببینند، اما مسئولان آمریکایی از افشای دقیق این مکان خودداری می کنند.

قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در چارچوب سفر دوره ای خود در خاورمیانه از عمان به عربستان برود تا حمایت کشورهای منطقه را برای اتحاد علیه داعش جلب کند.کری در عربستان با مسئولان بلندپایه مصر، ترکیه، اردن و شورای همکاری خلیج فارس که شامل 6 کشور عربستان، بحرین، امارات، کویت، عمان و قطر است، دیدار خواهد کرد.

وزرای خارجه کشورهای عربی روز یکشنبه بر اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها