سوریه: هر اقدام نظامی آمریکا بدون هماهنگی دمشق تجاوز است

سوریه: هر اقدام نظامی آمریکا بدون هماهنگی دمشق تجاوز است
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 19:08

العالم - وزیر آشتی ملی سوریه گفت: دولت دمشق هرگونه اقدام آمریکا در سوریه بدون هماهنگی قبلی با دمشق را تجاوز تلقی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی حیدر" روز پنج شنبه در گفت وگوی مطبوعاتی در دمشق تاکید کرد: طرف های غربی (برای مقابله با گروهک تروریستی داعش) باید با دولت سوریه هماهنگی باشند و هر اقدام نظامی (علیه داعش) باید با موافقت سوریه باشد.
وی این موضوع را در پاسخ به تصمیم آمریکا برای هدف قرار دادن داعش در سوریه اعلام نمود.

 باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شب گذشته طی سخنانی ادعا کرد که کشورش با داعش وارد جنگ می شود.

اوباما در سخنرانی خود تاکید کرد که سیاستش در جنگ این بار با استراتژی جرج بوش (رییس جمهور پیشین آمریکا) متفاوت است و سربازانش را در خاک عراق (و سوریه) پیاده نخواهد کرد تا خسارات های جانی که مردم آمریکا در جنگ با عراق و افغانستان متحمل شدند، تکرار نشود!

به عقیده ناظران اعلام جنگ آمریکا علیه داعش همزمان با سیزدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر می تواند برای افزایش روحیه و سطح مقبولیت دموکرات ها در آمریکا باشد زیرا جمهوری خواهان پیش از این اوباما را به نداشتن استراتژی مشخص در مقابله با گروههای تروریستی در خاورمیانه محکوم کرده بودند.

اما نکته جالب توجه در این سخنرانی اشاره اوباما به امکان دخالت در سوریه از طریق حملات هوایی بود که احتمالا مشابه حمله به اهداف معینی است که جنگنده های آمریکایی هراز گاهی در یمن و سومالی و پاکستان انجام می دهند و نکته دیگر حمایت و آموزش به معارضان سوری است.

در روزهای اخیر ائتلاف غربی - عربی به ویژه آمریکا که از بوجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش هستند، در چرخشی هرچند ظاهری از این گروهک تروریستی روی برگردانده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها