درخواست اوقاف اهل سنت عراق برای مبارزه با داعش

درخواست اوقاف اهل سنت عراق برای مبارزه با داعش
جمعه 21 شهريور 1393 - 10:10

العالم - اداره اوقاف اهل سنت عراق ضمن اشاره به جنایات تروریستی داعش، پایان دادن به اقدامات مسلحانه، پدیده حمل سلاح و حصر سلاح بدست دولت عراق را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، دکتر"محمود الصمیدعی" رئیس اداره اوقاف اهل سنت عراق در نشستی با مدیران اوقاف، تنی چند از روحانیون و خطیبان اهل تسنن، با تشریح شرایط بحرانی این کشور و اقدامات جنایتکارانه تروریست های داعش و شبه نظامیان وابسته به تروریستها علیه بیگناهان در استانهای تحت کنترل به اصطلاح دولت اسلامی خواستار اقدام فوری در مقابله با گروههای مسلح در عراق شد.

الصمیدعی در این فراخوان، خواستار رهایی مردم عراق در استان های تحت کنترل گروهک تروریستی داعش، مجرم دانستن داعش، پایان دادن به اموری چون پدیده مسلحانه و حمل سلاح، حصر سلاح بدست دولت، ندادن سلاح بدست شبه نظامیان، ربودن انسانهای بیگناه، اخاذی از مردم و سوزاندن مساجد شد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایستادن در کنار برادران و هموطنان مسیحی و ایزیدی در خوشی و ناخوشی ها و شرایط سخت و بحرانی، از جوانان آگاه عراق خواست که به تبلیغات مخرب گروههای تکفیری و افراطی که حقیقت اسلام را خدشه دار و آن را به ابزاری برای سوداگران و تاجران مرگ تبدیل کرده اند گوش فرا ندهند.

عراق از دهم ژوئن 2014 تاکنون پس از سقوط کامل استان نینوا به دست تروریست های داعش و پیشروی به سمت استانهای صلاح الدین و دیالی و کنترل برخی از مناطق این دواستان، از نظر امنیتی در شرایط بحرانی به سر می برد.

پربیننده ترین خبرها