دردسر ترکیه در پی کشف محموله تسلیحاتی داعش

دردسر ترکیه در پی کشف محموله تسلیحاتی داعش
جمعه 21 شهريور 1393 - 22:42

کشف یک محموله تسلیحات ساخت ترکیه از انبار تسلیحاتی داعش در کردستان عراق در کنار سکوت طولانی مدت مقامات آنکارا درباره اقدامات داعش، ترکیه را دچار دردسر جدیدی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از درگیری داعش با نیروهای پیشمرگه در شمال عراق، سلاح ها و مهماتی از داعش برجای مانده است که علامت "ساخت ترکیه" روی آنها دیده می شود.

رسانه های ترکیه می گویند کارشناسان نظامی آمریکا در اربیل از وجود سلاح ها و مهمات ساخت ترکیه در دست داعش متعجب شده اند و همین امر باعث بروز دردسر برای دولت آنکارا شده است.

روزنامه انگلیسی زبان "زمان دیلی" ترکیه نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست ناتو در شهر نیوپورت انگلیس خواسته است که ترکیه در خط ناتو و آمریکا حرکت کند.

زمان دیلی افزود: توجیه مسؤولان ترکیه این است که دولت آنکارا درباره به خطر افتادن امنیت ملی این کشور در صورت درگیر شدن با داعش نگران است، خصوصاً اینکه داعش چندین دیپلمات ترکیه را از کنسولگری این کشور در موصل ربوده است و شاید آنها را بکشد.

روزنامه " طرف " در ترکیه نیز روز سه شنبه در گزارشی نوشت که داعش تسلیحات و مهمات ساخت ترکیه را در دست دارد و در کنار برخی از تلفات داعش تعداد زیادی اسلحه و مهمات ساخت ترکیه به دست آمده است.

این در حالی است که مسئولان ترکیه ادعا می کنند که این اسلحه و مهمات شاید سرقت شده باشد یا داعش آن را از مناطقی در سوریه به غنیمت گرفته باشد.

تعدادی از سران امنیتی ترکیه به اردوغان در زمان نخست وزیری اش درباره حمایت تسلیحاتی دولت آنکارا از داعش و تسهیل انتقال اعضای این گروه تروریستی به خاک سوریه هشدار داده بودند، اما اردوغان هشدار آنها را نادیده گرفته بود و مدتی بعد اکثر این مسؤولان امنیتی را برکنار کرد.

یک کامیون حامل اسلحه نیز چند ماه پیش در مسیر ترکیه به شمال سوریه توقیف شد و معلوم نشد که این محموله تسلیحاتی آیا برای داعش ارسال شده بود یا دیگر گروه های تروریستی؟

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها