جدیدترین آمار از سرکوب‌ها در بحرین

جدیدترین آمار از سرکوب‌ها در بحرین
شنبه 22 شهريور 1393 - 15:14

دیده بان حقوق بشر بحرین می گوید در 8 ماه گذشته نیروهای امنیتی بیش از هزار و 534 مورد به منازل شهروندان حمله کرده و در 3 ماه گذشته 149 نفر از مخالفان بازداشت شده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، طبق پایش های اولیه دیده بان حقوق بشر بحرین در هفت روز اول ماه سپتامبر جاری، گروه های مزدور وابسته به وزارت کشور، حملات خود به منازل مسکونی شهروندان و بازداشت فعالان و مخالفان را به شدت افزایش دادند.

در این مدت 30 مورد بازداشت و 39 مورد حمله به منازل شهروندان صورت گرفته و تاکنون هیچ یک از بازداشتی ها آزاد نشده اند. اما این آمار در 8 ماه اول سال 2014 یعنی تا پایان ماه اوت هزار و 495 مورد حمله بوده است. 

این آمار و ارقام نشان دهنده نقض گسترده حقوق بشر شهروندان بحرینی است، زیرا ماموران امنیتی به بهانه پیگرد افراد تحت تعقیب وارد منازل مردم شده و با رعب و وحشت موجب آزار و اذیت شهروندان می شوند.

بیشتراین حملات در ساعات پایانی شب انجام شده و اکثرا با شکستن درب منازل و تخریب اثاثیه آنها صورت گرفته است. 

در 5 ماه اول سال 2014 ، 906 مورد حمله نیروهای مزدور وابسته به وزارت کشور به منازل شهروندان مستند سازی شده است. در ماه اوت گذشته نیز کل حملات 217 مورد وتعداد بازداشتها 48 مورد بوده است. همچنین در 3 ماه گذشته 149 نفر بازداشت شده اند.

سایت "مرآه البحرین" در گزارشی تأکید کرد: دادستان کل بحرین، هفتم سپتامبر جاری پس از بازداشت گسترده مردم، مدعی بازداشت 61 نفر از یک گروه تروریستی شد و اعلام کرد: این افراد به تشکیل یک گروه تروریستی، جمع آوری سلاح و پول برای اجرای مقاصد تروریستی متهم شده اند.

دادستانی بحرین بعدا مدعی شد که برخی متهمان این باند تروریستی خودشان به قاچاق سلاح به بحرین از طریق دریا، سفر به خارج از کشور برای فراگیری آموزش های تروریستی اعتراف کرده اند، و دادگاه جنایی پنج شنبه گذشته این پرونده را بررسی کرده است.

حملات گسترده رژیم آل خلیفه به مخالفان و شهروندان بحرینی طی ماه جاری نیز ادامه داشته است و نیروهای امنیتی در روز نهم سپتامبر منطقه "العکر" را به شدت محاصره کرده و به بیش از 15 خانه مسکونی حمله کردند.

ماموران امنیتی در العکر با تهدید و ارعاب، به هدف متفرق کردن شهروندان به شلیک گسترده گاز سمی پرداخته و اماکن تجاری را تعطیل کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها