محاکمه خواننده رپ آلمانی به اتهام همکاری با داعش

محاکمه خواننده رپ آلمانی به اتهام همکاری با داعش
شنبه 22 شهريور 1393 - 18:05

العالم - سه روز پس از موافقت دولت آلمان با طرح ممنوعیت همکاری اتباع این کشور با گروهک تروریستی داعش، اولین جلسه محاکمه یک تبعه آلمانی به اتهام عضویت در این گروهک تروریستی - تکفیری به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک جوان 20 ساله آلمانی به نام "کرِشنیک بی" دسامبر 2013 در فرودگاه فرانکفورت هنگام بازگشت از سوریه بازداشت شد و اولین جلسه محاکمه اش روز دوشنبه این هفته به اتهام پیوستن به داعش برگزار خواهد شد.

کرشنیک در سوریه توسط تروریست ها دوره آموزش نظامی را گذرانده و حداقل در 3 درگیری علیه ارتش سوریه مشارکت کرده است.

وی متولد فرانکفورت است و پدر و مادرش اهل کوزوو هستند و اگر در دادگاه هالی به جرم عضویت در گروه تروریستی خارجی گناهکار شناخته شود، به 10 سال حبس محکوم خواهد شد.

دوستان کرشنیک می گویند که وی از سال 2011 با افرادی افراطی در ارتباط بود و ساعت های طولانی در اینترنت به سخنرانی های شخصیت های مذهبی افراطی گوش می داد و سرانجام روز 2 جولای 2013 همراه 6 نفر از دوستانش از شهر مانهایم (جنوب غرب آلمان) با اتوبوس راهی استانبول شد تا از آنجا به سوریه برود. 

کرشنیک پس از ورود به سوریه وارد اردوگاهی آموزشی شد و از محل اقامتش در شهر حلب در شمال سوریه با خواهرش از طریق اینترنت مکالمه می کرد و می گفت که می خواهد در راه خدا شهید شود و در تشکیل خلافت اسلامی که محدوده اش از سوریه تا عراق است، مشارکت کند.

 کشورهای اروپایی از عواقب بازگشت اتباع تروریست خود از سوریه به کشورشان نگران هستند زیرا احتمال اینکه دست به حملات تروریستی در کشورهای خود بزنند، وجود دارد.

  مسئولان آلمان معتقدند که 400 تبعه این کشور برای پیوستن به تروریست ها به عراق و سوریه رفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها