کُردها با نامزد پست وزارت کشور عراق مخالف نیستند

کُردها با نامزد پست وزارت کشور عراق مخالف نیستند
شنبه 22 شهريور 1393 - 21:32

العالم - "سرحان احمد" عضو فراکسیون کردهای پارلمان عراق اعلام کرد: کردها مخالف واگذاری پست وزارت کشور به "هادی العامری" (دبیر کل سازمان بدر) نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرحان احمد امروز (شنبه) اعلام کرد که کردها می خواهند فردی شایسته و پاک که هیچ تفاوتی بین اقشار مردم عراق قائل نباشد، پست وزیر کشوری عراق را به عهده بگیرد.

به گزارش سومریه نیو، احمد افزود: شرط کردها این است که هادی العامری با منطقه کردستان عراق مخالفت و دشمنی نکند.

وی ادامه داد: همه افرادی که متصدی وزارتخانه های امنیتی می شوند، باید شایسته، پاک، قادر به تأمین امنیت بوده و هیچ تبعیضی بین اقشار مردم عراق قائل نباشند.

فراکسیون پارلمانی بدر روز پنجشنبه هفته گذشته "قاسم الاعرجی" را به عنوان نامزد پست وزارت کشور عراق به جای هادی العامری معرفی کرد و تهدید کرد که اگر به مطالباتش بی توجهی شود، از دولت العبادی خارج خواهد شد. 

یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی بدر روز 8 سپتامبر اعلام کرد که آمریکا با واگذاری پستی امنیتی به هادی العامری موافق است و این فراکسیون این موضوع را به نخست وزیر جدید عراق اعلام کرده است.

حیدر العبادی در جلسه رأی اعتماد پارلمان عراق به کابینه اش وعده داد که ظرف حداکثر یک ماه نامزدهای وزارتخانه های امنیتی را معرفی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها