برنامه عربستان برای مقابله با ویروس مرگبار "ابولا" در موسم حج

برنامه عربستان برای مقابله با ویروس مرگبار
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 17:08

عربستان از بیم انتقال ویروس "ابولا" به این کشور، وضعیت سلامتی همه حجاج را به محض ورود به فرودگاه بین المللی "ملک عبد العزیز" بررسی می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، طبق این طرح کادرهای ویژه که لباس های ضد ویروس بر تن دارند، وضعیت سلامتی همه حاجیان را به محض ورود به فرودگاه بررسی می کنند.

"عبد العزیزعبد الغنی المالکی" مدیر مرکز مراقبت های بهداشتی فرودگاه ملک عبد العزیز در اینباره به رسانه ها گفت: فرم هایی به همه شرکت های فعال در انتقال زائران داده خواهد شد و همه حاجیان موظف به ثبت اطلاعات خواسته شده در این فرم ها خواهند بود. و کارکنان مرکز این فرم ها را در هواپیماهای حجاج جمع آوری می کنند.

وی افزود: اگر طبق اطلاعات درج شده در این فرم ها تشخیص داده شود که فردی مبتلا به ویروس ابولا است یک گروه ویژه برای انتقال سریع و ایمن وی به بیمارستان وارد عمل خواهد شد.

بر پایه این گزارش، مقامات عربستانی از بیم انتقال ویروس مرگبار ابولا به این کشور به حاجیان سیرالئون، لیبریا و گینه که بیشترین آمار ابتلا به ابولا را دارند، اجازه شرکت در مراسم حج امسال را نداده اند.

با این حال یک مسؤول سعودی دوشنبه گذشته اعلام کرد به حاجیان نیجریایی اجازه شرکت در مراسم حج امسال داده خواهد شد، زیرا موارد ابتلا به این ویروس در نیجریه اندک است، و آمار این کشور نگران کننده نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها