در سفر وزیر خارجه آمریکا به مصر چه گذشت

يکشنبه 23 شهريور 1393 - 17:14

جان کری وزیر خارجه آمریکا مصر را خط مقدم مبارزه با تروریسم در کشورهای عربی دانست و پس از گفت و گو با مقامات این کشور درباره تشکیل ائتلاف علیه داعش، قاهره را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در مصر، جان کری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "سامح شکری" همتای مصری اش گفت: مصر، آمریکا و کشورهای عربی و غیر عربی برای جنگ علیه داعش در کنار یکدیگرند.

کری افزود: باید تشکیل ائتلاف نظامی برای مقابله با گروههای تروریستی را سرعت داد و مصر خط مقدم نبرد در برابر تروریسم در میان کشورهای عربی است. 

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به نقش مصر در مهار داعش ادامه داد: در نشست های برگزار شده در منطقه مانند نشست جده درباره ادامه هماهنگی برای مقابله با داعش و جنگ علیه تروریسم توافق کردیم.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز گفت: ما از تلاش های بین المللی برای مقابله با تروریسم و نابود سازی آن در عراق ، لیبی ، جهان عرب و آفریقا حمایت می کنیم. 

از سوی دیگر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با کری ضمن تشریح تصمیم ائتلاف مبارزه با داعش برای اجرای توافقنامه دفاع مشترک، بر لزوم همکاری همه طرف ها برای نابودی تروریسم تاکید کرد. 

وی افزود: مقابله همه جانبه با این پدیده ها، چالش ها و افراط گرایی در منطقه باید در تمام سطوم سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی، فکری، اقتصادی و قضایی باشد. 

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر نیز در دیدار با وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اهمیت اجرای توافقات نشست جده گفت: قاهره همواره در برابر تروریسم خواهد ایستاد.

کارشناسان سیاسی منطقه می گویند، برخی از طرف های بین المللی شرکت کننده در ائتلاف همان طرف هایی هستند که داعش را به وجود آورده اند.  

14-11:34


 

پربیننده ترین خبرها