خلیفه حفتر خواستار تعطیلی بندر بنغازی شد

خلیفه حفتر خواستار تعطیلی بندر بنغازی شد
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:09

سرلشکر بازنشسته لیبی، با درخواست برای تعطیلی بندر بنغازی، تهدید کرد که هر کشتی در صورت ورود به این بندر، هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خلیفه حفتر تهدید کرد که اگر مدیریت بندر بنغازی به دستور تعطیلی فوری آن عمل نکند، هر کشتی که وارد این بندر شود هدف قرار می گیرد.
این تهدید در پیامی از حفتر به مدیریت بندر بنغازی مطرح شد.
در این پیام به تصمیم فرماندهی ارتش (نیروهای حفتر) درباره بستن بندر بنغازی و عدم پذیرش هیچ کشتی در آن و هدایت کشتی ها به بندر شهر طبرق اشاره شده است.
خلیفه حفتر که فرماندهی عملیات نظامی علیه گروه های مسلح را به عهده دارد، این گروه ها را متهم کرده اند که از طریق بندر بنغازی سلاح و مهمات به دست می آورند.
خلیفه حفتر که پیشتر از مسوولان حکومت قذافی بود، با پیوستن به انقلابیون علیه قذافی دست به سلاح برد، وی اکنون هدایت بخشی از ناآرامی‌های لیبی را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، "عبدالله الثنی" نخست وزیر لیبی با متهم کردن قطر به دخالت در امور این کشور اعلام کرد که قطر 3 هواپیمای حامل سلاح و مهمات را به فرودگاه طرابلس که تحت کنترل گروه های مسلح قرار دارد، ارسال کرده است.

عبدالله الثنی گفته است که در صورت ادامه دخالت قطر در امور داخلی لیبی، این کشور مجبور خواهد شد که روابطش را به صورت نهایی با دوحه قطع کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها