فرانسه: برای مبارزه با داعش جدول زمانی نداریم

فرانسه: برای مبارزه با داعش جدول زمانی نداریم
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 18:32

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: با وجود توافق متحدان درباره ریشه کنی داعش، هنوز جدولی زمانی برای عملیات نظامی علیه این گروه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ژان ایو لو دریان امروز (دوشنبه) گفت: رئیس جمهوری فرانسه به دولت عراق اعلام کرده که دولت پاریس از دولت بغداد در عملیات نظامی علیه داعش حمایت خواهد کرد.
دریان در مصاحبه اختصاصی با "اسکای نیوز" عربی افزود: تعیین جدولی زمانی برای عملیات نظامی علیه داعش دشوار است. داعش وحشی ترین و خشن ترین نمونۀ تروریسم است و ما با گروه های تروریستی دیگری مانند جبهه النصره هم در صورت لزوم مبارزه خواهیم کرد.
دریان گفت: ما زمان مشخصی را برای جلوگیری از گسترش دامنه فعالیت داعش مشخص نخواهیم کرد.
وزیر دفاع فرانسه عدم عضویت ترکیه در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را تکذیب کرد و گفت: مساله ترکیه فرق می کند زیرا چند تبعه آن به گروگان گرفته شده اند و نمی خواهد هیچ آسیبی به آنها برسد.
دریان به درگیری های مسلحانه لیبی نیز اشاره کرد و گفت: ما خواستار دخالت بین المللی در لیبی نشده ایم کشوری که به پایگاه نوع جدیدی از تروریسم تبدیل شده است.
وزیر فرانسوی افزود: لیبی کشوریِ دارای حاکمیت است ولی دولتی ندارد که همگان آن را به رسمیت شناخته باشند. فرانسه دولت لیبی را به رسمیت شناخت ولی این دولت کنترل امور را دست ندارد زیرا گروه های افراطی شهرهای بنغازی (شمال شرق) و طرابلس (پایتخت) را اشغال کرده اند که همین امر باعث نابسامانی اوضاع لیبی شده است و اگر اوضاع لیبی به همین نحو ادامه داشته باشد، این کشور به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل خواهد شد.
دریان گفت: مساله لیبی باید توسط همسایگانش مانند چاد، مصر، تونس و همچنین جامعه جهانی بررسی شود.
دریان از دیدار قریب الوقوع خود با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر خبر داد و افزود: به زودی با السیسی دیدار خواهم کرد و دیدگاه پاریس را درباره طرح مصری آتش بس در غزه به اطلاع ایشان خواهم رساند نقش مصر برقراری صلح و امنیت است. مصر همچنین باید امنیت خود را تأمین و تضمین کند و هم اکنون نیز این کار را می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها