نفوذ داعش در شبکه های ارتباط اجتماعی

نفوذ داعش در شبکه های ارتباط اجتماعی
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 16:49

العالم - گروه تروریستی داعش در زمینه تبلیغات بر القاعده پیشی گرفته و تمام ابزارهای آنلاین را به خصوص شبکه های ارتباط اجتماعی برای ترویج اندیشه های تروریستی خود به کار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حامیان و هواداران گروه های تندرو مانند داعش، صدها صفحه در اینترنت و وبلاگ هایی به زبان های مختلف ایجاد کرده اند و می توان گفت که شمار هواداران آنلاین گروه ها و شخصیت های تروریستی تنها در تویتر به ده ها هزار نفر می رسد. 

تلاش داعش برای جذب نیرو از طریق اینترنت و پایگاههای ارتباط اجتماعی، دیگر به صورت پنهانی انجام نمی شود.حتی مقام های امنیتی عربستان اعلام کردند چند گروه تروریستی را از طریق کنترل شبکه های ارتباط اجتماعی متلاشی کرده اند.

این پایگاه ها به محیطی مناسب برای مطرح کردن اندیشه های پوچ تروریستی و افراط گرایی مبتنی بر هرج و مرج طلبی، تبدیل شده است.

المشوح رییس "حمله سکینه"، شاخه رسمی الکترونیک وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان سعودی می گوید: عربستان نیازمند مرکزی ملی برای رصد شبکه های ارتباط اجتماعی است تا بتواند با بررسی و تحلیل اندیشه ها در این فضاهای مجازی با افکار عمومی وارد تعامل شود. 

پربیننده ترین خبرها