نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد:

پروژه صهیونیستی ضد سوریه با همکاری قطر

پروژه صهیونیستی ضد سوریه با همکاری قطر
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:33

نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد، انتقال همه نیروهای سازمان ملل (اندوف)، نقشه ای صهیونیستی با حمایت قطر است و هدف آن ایجاد منطقۀ حائل، مشابه منطقه‌ای است که مزدوران رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان ایجاد کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" گفت، این مساله باعث شد گروه موسوم به "جبهه النصره" که بر اساس قطعنامه 2170 شورای امنیت گروهی تروریستی است، مناطق مرزی در نقطه تماس با اراضی اشغالی را به طور کامل در کنترل بگیرد و همه تجهیزات (اندوف) و مقر آن را به خدمت خود در آورد، به طوری که اکنون نقش نیروهای آندوف، فقط نظارت از راه دور بر سوریه است.
وی افزود: حدود دو سال پیش درباره مقاصد (اسرائیل)، قطر، ترکیه و عربستان هشدار دادم. این طرفها در آن زمان، درصدد تشویق گروه های تروریستی بودند تا بتوانند منطقه ای حائل ایجاد کنند؛ مشابه منطقه ای که رژیم صهیونیستی توسط مزدوران خود در جنوب لبنان ایجاد کرد که مقاومت، آن را در سال 2000 آزاد کرد.
نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: ما از دو سال پیش، متوجه این موضوع بودیم به همین سبب ده ها نامه به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت و نماینده دبیرکل عملیات حفظ صلح ارسال کردیم و در خصوص این مساله و آن چه در منطقۀ جداسازی نیروها در منطقه جولان اتفاق می افتد، هشدار دادیم.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان مسؤولان واحد عملیات حفظ صلح هیچ اقدامی انجام ندادند، خاطر نشان کرد: این سازمان بین المللی را فساد مالی و رشوه های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر خفه کرده است. فساد در این سازمان به حدی خطرناک رسیده است تا جایی که قطر، ریاست تشکل موسوم به محفل ائتلاف تمدن ها را به عهده دارد و ترکیه عهده دار مرکز هماهنگی سازمان ملل در مبارزه با تروریسم است و عربستان سعودی، صد میلیون دلار به مرکز مبارزه با تروریسم در سازمان ملل کمک مالی کرده است.
بشار جعفری گفت: در اردن، پایگاهی نظامی برای آموزش تروریست ها وجود دارد. تروریست ها پس از آموزش، به جنوب سوریه اعزام می شوند. همین روند در ترکیه نیز وجود دارد و تروریست ها از مرزهای شمالی نیز وارد سوریه می شوند. ما دلایل و اسناد واضح و روشنی در این زمینه داریم، با این حال اکنون کسانی که از تروریسم حمایت کرده بودند، شتابزده، در پی برگزاری کنفرانس هایی برای مبارزه با تروریسم هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها