نبیل رجب: بحرین 4000 زندانی سیاسی دارد

نبیل رجب: بحرین 4000 زندانی سیاسی دارد
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 14:27

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین فاش کرد که 4000 زندانی سیاسی در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل رجب" در سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، از همه کسانی که از او دفاع کرده و آزادی او را خواستار شده بودند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: با این که من از زندان آزاد شدم اما شمار زیادی از مدافعان حقوق بشر در زندان به سر می برند و به طور کلی، حدود 4000 هزار زندانی از جمله عبدالهادی الخواجه، مریم الخواجه، عبدالجلیل السنکیس و ناجی فتیل در زندان هستند؛ که جرم اکثر آن ها، اظهار نظر یا شرکت در تجمعها و تظاهرات است.

وی از 47 عضو شورای حقوق بشر خواست از دولت بحرین بخواهند زندانیان را آزاد کنند، زیرا این افراد، تنها متهم به دفاع از حقوق بشر هستند.

نبیل رجب سپس به نمایندگی از "مرکز صلح"، "سازمان آمریکایی های مدافع دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" (ADHRB)، مرکز حقوق و دموکراسی (BIRD) و مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR) از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست برای متوقف کردن بازداشت های خشونت بار هزاران زندانی سیاسی در بحرین، فورا و به شکلی قاطعانه وارد عمل شود.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین همچنین ابراز امیدواری کرد که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در آزاد کردن زندانیان بحرینی نقش ایفا کند و از شدت قوانین گستردۀ مبارزه با تروریسم در بحرین بکاهد زیرا این قوانین بی حد و مرز، حقوق مسلمی نظیر آزادی تجمع و آزادی بیان را محدود می کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها