نخست وزیر موقت تونس به شایعات پایان داد

نخست وزیر موقت تونس به شایعات پایان داد
پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 11:07

نخست وزیر موقت تونس به دنبال درز شایعاتی در باره حضور وی در رقابت های ریاست جمهوری اعلام کرد که تصمیمی به نامزدی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور ندارد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مهدی جمعه با تکذیب شایعه ها درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفت که با وجود درخواست های مکرر و حمایت از وی در داخل و خارج از تونس برای نامزد شدن در این انتخابات، در راستای حفظ منافع تونس و وفاداری به تعهداتش درمقابل مردم بعد از روی کار آمدن، اعلام می کند که تصمیمی برای این کار ندارد.
نخست وزیر موقت تونس افزود که برای خدمت به تونس و نه سوء استفاده از مقام و جایگاه، روی کار آمده است و منافع عالی کشور را بر منافع شخصی ترجیح می دهد.
وی تصریح کرد که منفعت تونس قبل از هرچیز در موفقیت روند انتخابات و بنای اصول دموکراتیک و تقویت موسسات دایمی به منظور تضمین تداوم دولت و تامین آینده روشن برای نسل های آینده نهفته است.
جمعه اظهار داشت: برقراری دموکراسی که نه فقط روی کاغذ و صرفا در مواد قانونی کشور آمده باشد، بلکه به صورت عملی و بر اساس اخلاق استوار باشد، امری ضروری است.
نخست وزیر موقت تونس خاطرنشان کرد، تداوم دموکراسی مبتنی بر اصل اخلاق است و اگر به این مهم توجه نشود بحران بی اعتمادی یا همان بحران اخلاقی در کشور حکم فرما خواهد شد.
وی درحالی این اظهارات را ایراد کرد که فقط چند روز دیگر تا پایان فرصت ثبت نام ( 22 سپتامبر) برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تونس باقی مانده است.
انتخابات ریاست جمهوری تونس روز دوم آذرماه ( 23 نوامبر) آینده برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها