"عراق گورستان آمریکایی‌ها می‌شود"

پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 17:35

یک عضو فراکسیون "الاحرار" مجلس نمایندگان عراق می گوید: اگر آمریکا نیروهایش را در عراق مستقر کند، این کشور به گورستان تفنگداران آمریکایی تبدیل خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالعزیز الظالمی به "سومریه نیوز" گفت: فراکسیون الاحرار طبق نظر "مقتدا صدر"، مخالف هر گونه دخالت خارجی در عراق است.

نماینده مجلس عراق افزود: دولت عراق باید از مجلس نمایندگان در امور کشوری نظرخواهی کند و تصمیمات یکجانه نگیرد.

الظالمی گفت: اگر آمریکا و پیروانش حاکمیت عراق را نقض کنند، مجلس نمایندگان تصمیمات و تدابیر لازم را برای مقابله با آنها اتخاذ خواهد کرد.

عضو فراکسیون الاحرار وابسته به مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق گفت: گروه صدر در صورت ورود نیروهای آمریکایی به خاک عراق از میدان درگیری ها خارج خواهد شد و نیروهای آمریکایی اشغالگر خواهند دید که عراق به گورستان آنها تبدیل شده است.

"قیس الخزعلی" دبیر کل جنبش "اهل حق" عراق روز گذشته گفت داعش دست پرورده آمریکا است و هدفش تجزیه کشورهای منطقه است.

خزعلی بر لزوم مجهز کردن نیروی هوایی ارتش عراق به انواع هواپیماها تأکید کرد و گفت: جنبش اهل حق مخالف ورود هر گونه نیروی خارجی به خاک عراق است. 

در آستانه آغاز عملیات نظامی ائتلاف مبارزه با داعش، مقامات عراقی می گویند این کشور تنها به پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف در نبرد زمینی با داعش نیاز دارد و مخالف ورود و استقرار هرگونه نیروی نظامی خارجی در خاک این کشور هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها