تروریست ها امنیت تونس را تهدید می کنند

تروریست ها امنیت تونس را تهدید می کنند
شنبه 29 شهريور 1393 - 17:54

العالم - وجود هزاران تونسی عضو یا طرفدار گروههای تروریستی ، مقام های این کشور را در شرایط بحرانی و پیچیده ای بر ای تامین امنیت و ثبات داخلی قرارداده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، تونس به منبع تروریست ها و بمب های بشری در آستانه انفجار تبدیل شده که هر لحظه ممکن است به عملیات تروریستی و جنایی دست بزنند.

براساس این گزارش 9 هزار تروریست تونسی پس از شستشوی مغزی، و جذب از سوی گروههای افراطی به عنوان "جهادی" و انتحاری، درصدد عزیمت به سوی مناطق درگیری در سوریه و عراق بودند؛ که از این اقدام جلوگیری شد ؛ اما همین افراد که نهادهای امنیتی آنها را شناسایی کرده اند ، هر لحظه ممکن است به عملیات تروریستی بپردازند.

با احتساب  2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر که در مناطق مختلف جهان به همراه گروههای افراطی می جنگند ، مجموع تروریست های تونسی در داخل و خارج ، به دوازده هزار نفر می رسد که معادل 20 درصد نیروهای ارتش این کشور است و به عنوان یک نیروی کارآزموده آماده انجام اقدام های تروریستی هستند.

شماری از کارشناسان امنیتی تونسی بر این باورند که افراد مذکور باعث تهدید امنیت و ثبات کشور می شوند؛ به ویژه اینکه توطئه هایی با هدف به شکست کشاندن روند انتخابات این کشور جریان دارد و ممکن است برخی از این افراد برای منفجر کردن حوزه های انتخابیه یا ترورسیاسی و حملات تروریستی مامور شده باشند.

" عصام الدردوری " رئیس سازمان امنیت و حمایت از شهروندان تونس ، جلوگیری از خروج طرفداران گروههای تروریستی از تونس را اقدامی موقتی برای جلوگیری از پیامدهای پیوستن آنان به جنگجویان در خارج ذکر کرد و افزود : حدود 9 هزار جوان تونسی که بیشتر آنها آموزش نظامی دیده اند، با افکار تروریستی و انتحاری، خودشان را برای انجام عملیات خرابکاری آماده کرده اند.

الدردوری، با اشاره به اینکه بیشتر این افراد از نظر امنیتی تحت کنترل نیستند ، گفت : درعین حال نهادهای امنیتی تلاش های گسترده ای را با هدف نظارت بر رفتاروعملکرد تونسی های برگشته از سوریه به کار می گیرند.

وی تأکید کرد: بازگشت این افراد به تونس، به ویژه با توجه به توانایی آنان در ساخت مواد منفجره، خنثی کردن بمب و از کار انداختن سلاح، برای گروههای تروریستی اهمیت خاصی دارد.

مختار بن نصر عضو مرکز تحقیقات فراگیر تونس نیز با اشاره به برنامه ریزی هایی برای انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به منظور بازگشت به جامعه افرادی که دستشان به خون مردم آلوده نیست ، گفت که حدود 60 نفر از افراد جنایتکار این گروهها اخیرا دستگیر شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها