کارشناس عراقی:

موضوع گروگان های ترکیه مانور سیاسی بود

موضوع گروگان های ترکیه مانور سیاسی بود
شنبه 29 شهريور 1393 - 20:23

العالم - "علی التمیمی" کارشناس حقوقی و سیاسی عراقی، موضوع گروگان گیری اتباع ترکیه توسط گروهک تروریستی داعش را مانوری سیاسی خواند که آنکارا با همکاری این گروهک انجام داد چون افراد یاد شده همگی سالم به ترکیه بازگشته اند و کسی به قتل نرسیده است.

التمیمی روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: ترکیه علاوه بر حمایت از گروه های تروریستی در حال جنگ در سوریه ، برای آنها چندین پادگان ایجاد نموده و آنان را در مرز سوریه آموزش می دهد.

وی ادامه داد: دلایل زیادی برای ارتباط دولت ترکیه و تروریست ها وجود دارد، از جمله در اختیار گذاردن پادگانهای نظامی به آنها، تعیین مراکزی برای ورود تروریست ها به سوریه و در اختیار گذاردن محموله سلاح شیمیایی به تروریست ها که به وسیله آن ارتش و شهر های سوریه هدف قرار گرفت.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: ترکیه از یک سو اعلام کرد که در حمله هوایی علیه داعش شرکت نمی کند اما از سوی دیگر پایگاه هوایی اینجرلیک را برای حمله در اختیار نیروهای بیگانه قرار داد.

التمیمی یاد آور شد: ترکیه از یک سو با حمله به تروریست ها مخالفت می ورزد و از سوی دیگر خواستار ایجاد منطقه حائل در داخل سوریه برای استقرار تروریست هاست که این مغایر با قوانین بین المللی و منشور ملل متحد است.

وی افزود: ترکیه به منطقه حائل اکتفا نخواهد کرد بلکه بخش عمده ای از اراضی سوریه را خواهد گرفت چون جنگ علیه تروریسم در سوریه با جنگ علیه گروههای تروریستی در عراق متفاوت است به همین دلیل برای هر گونه حمله به تروریست ها در سوریه موافقت دولت دمشق الزامی است.

التمیمی آزادی گروگان های ترکیه توسط گروهک تروریستی داعش را مرتبط با رویداد های عین العرب دانست که داعش آنجا را به محاصره خود درآورده و شصت روستای اطرافش را اشغال نموده است.

وی با اشاره به اینکه موضع ترکیه با آزادی گروگان های ترکیه ای در قبال داعش در ظاهر تندتر خواهد شد، گفت: موضع آنکارا حمایت باطنی از داعش و مخالفت ظاهری با آن است.

گروهک تروریستی داعش 49 تبعه ترکیه از جمله کنسول این کشور در موصل را در ماه ژوئن به گروگان گرفت و تمامی آنها امروز آزاد شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها