اعتراض به محتوای یک کتاب درسی درعربستان

شنبه 29 شهريور 1393 - 22:14

العالم - معلم عربستانی وزارت آموزش و پرورش این کشور را به دلیل انتشار کتب درسی با عکس های بی حجاب از دختران خردسال مورد انتقاد قرار داد و دراقدامی اعتراضی تصاویر کتاب درسی راپاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شبکه های اجتماعی اینترنتی ویدئویی را منتشر کرده اند که در آن معلم عربستانی بدون مشخص بودن چهره با خطاب قرار دادن وزارت آموزش و پرورش و بیان این جمله که این هم کتاب درسی شما ، صفحات حاوی عکس های بی حجاب دختران را پاره کرده و دانش آموزان پسر کلاس خود را نیز مجبور به همین کار می کند.

پایگاه جزیره آنلاین که این ویدئو را منتشر کرده می نویسد که نتوانست مطمئن شود کسی که دست به این اقدام زده است معلم است یا شخص دیگری، اما فعالان شبکه های اجتماعی خواهان مجازات این شخص شده اند، خواه این شخص معلم باشد یا سمت دیگری داشته باشد.

دکتر محمد احمد المنشی استاد سیاست و برنامه ریزی تربیتی در دانشگاه ام القری و بنیانگذار مرکز ارشاد و توسعه بشری، از وزارت آموزش و پرورش خواست تا تمامی معلمان قبل از انتصاب، تست های شخصیت را پشت سربگذارند.

وی گفت این معلم که در فایل ویدیویی آمده است، با پاره کردن کتاب و درخواست از دانش اموزان برای دست زدن به همین اقدام، شیوه ای غیرتربیتی را در پیش گرفته است.

این شخص از جمله معلمانی است که باید از رفتار و برخوردشان ترسید؛ زیرا شیوه ای را در تربیت کودکان اتخاذ می کنند که کاملا از پایه های تربیت سالم کودک به دور است. اما خدا را شکر تعداد اینگونه معلمان اندک است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها