وزیر خارجه عراق: اهل سنت به واقعیت داعش پی‌بردند

وزیر خارجه عراق: اهل سنت به واقعیت داعش پی‌بردند
يکشنبه 30 شهريور 1393 - 17:49

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه برخی از پیروان اهل سنت این کشور فریب داعش را خوردند‌، تأکید کرد که این افراد اکنون ماهیت واقعی این گروه تروریستی را دریافته‌اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم جعفری در گفت وگو با شبکه "الحرة" عراق در نیویورک اظهار داشت: مشاور امنیت ملی عراق در دیدار اخیر با رئیس جمهور سوریه بر لزوم همکاری دو کشور برای مقابله با خطر مشترک گروه های تروریستی تاکید، و دمشق نیز همراهی خود را اعلام کرد.
وزیر خارجه عراق با تأکید بر اهمیت بررسی فعالیتهای داعش در سازمان ملل متحد، جهت آگاهی بخشی درباره خطر این گروه اظهار داشت: جلسه شورای امنیت معطوف به هشدار درباره خطر این گروهک نه تنها عراق بلکه برای کل دنیا بود.
جعفری درباره اختلافات مربوط به انتخاب وزرای دفاع و کشور عراق نیز گفت: رایزنی های موجود در این باره، جدیت عراق و کشورهایی را که با آن متحد شده اند، تضعیف نخواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در چند روز آینده درباره گزینه های پیشنهادی این دو وزارتخانه توافق حاصل شود.
ابراهیم جعفری در باره موضوع داعش و اهل سنت عراق خاطر نشان کرد: برخی شرایط خاص باعث شد بخش هایی از جامعه اهل سنت عراق پذیرای داعش شوند اما این به معنای آن نیست که آن ها دست از ملی گرایی شان برداشته اند.
وزیر خارجه عراق افزود: برخی به مرور زمان ماهیت واقعی این گروه را شناختند و از آن دست شستند و با وجود شرایط دشواری که با آن مواجهند به مقابله با این گروه پرداختند.
ابراهیم جعفری درباره طرح میثاق ملی عراق نیز گفت: دولت طرح میثاق ملی فراگیری را مطرح کرده است که شامل حوزه های دولت، پارلمان و سیاست های کلی و قوانین می شود و همه گروه های سیاسی با این میثاق موافقت کرده اند.
وزیر خارجه عراق درباره ارایه تسلیحات به کُردهای این کشور و نگرانی احتمالی بغداد از این موضوع افزود: شرایط میدانی کشور ما را وادار به مقابله با چالش امنیتی در همه استان ها می کند به طوری که اربیل کمی پیش نزدیک بود به تصرف داعش در آید.
جعفری خاطرنشان کرد: تروریسم میان کردستان و بغداد، کُرد و عرب، سنی و شیعه و مسلمان و غیر مسلمان تفاوتی قائل نیست.
وزیر خارجه عراق با اشاره به مخالفت دولت با شرکت نیروهای زمینی خارجی در حمله به داعش، پوشش هوایی از نیروهای عراقی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروهای مسلح و گارد ملی و نیروهای پیشمرگه و بسیج مردمی عراق آماده مبارزه و فداکاری هستند.
وی دوره عملیات ضد داعش برای شکست این گروه تروریستی در همه مناطق عراق را میان مدت و دور توصیف کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها