تظاهرات آزادی‌خواهانه در شهرهای مغرب

دوشنبه 31 شهريور 1393 - 20:40

رباط، (العالم) ـ جبنش 20 فوریه مغرب با برگزاری تظاهراتی در برخی از شهرهای این کشور درباره ادامه دادن به فشارها و محدودیتها علیه فعالان این جنبش و تحرکات اعتراض آمیز و نیز بازگشت نظام پلیسی، به دولت مغرب هشدار داد.

جنبش 20 فوریه مغرب خواستار توسعه حیطه آزادی ها و آزادی بازداشت شدگان سیاسی و محاکمه آنانی شدند که اموال عمومی را غارت می کنند.

این جنبش مغربی تاکید کرده که تغییراتی که طی سه سال اخیر در مغرب صورت گرفته، ظاهری بوده و مصرف خارجی داشته است.

"عبدالحمید امین" معاون هماهنگ کننده شورای ملی حمایت از جنبش 20 فوریه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، اظهار داشت: دموکراسی در مغرب مورد حمله قرار گرفته و در زمینه های اجتماعی و سیاسی شاهد نوعی پس رفت هستیم.

جنبش 20 فوریه همچنین همدستی برخی احزاب با دولت مغرب برای سرکوب تحرکات و نیز حملات سازمان یافته دستگاه های امنیتی این کشور علیه فعالان این جنبش را محکوم و تاکید کرده که به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه می دهد و هیچ گاه میزان خواسته ها و مطالباتش را کاهش نخواهد داد.

"محمد صادقو" عضو حزب ملی دموکرات مغرب نیز به العالم، گفت: تظاهرات امروز برای درخواست برخورداری از آزادی و نیز از بین بردن نشانه های استبداد و خودرأیی در مغرب است.

تظاهرات کنندگان مغربی در رباط (پایتخت این کشور) همچنین ناتوانی دولت مغرب در مبارزه با فساد را محکوم کردند؛ آنها خواستار آزادی فعالان بازداشت شده جنبش 20 فوریه و دیگر زندانیان سیاسی و محاکمه غارت کنندگان اموال عمومی و ناقضان حقوق بشر شدند و به دولت این کشور درباره محدود کردن آزادی ها و ادامه دادن به برخی سیاست های اجتماعی که موجب افزایش تعداد فقرا در این کشور شده است، هشدار دادند.

"عبدالصمد عیاش" هماهنگ کننده کمیته اطلاع رسانی در جنبش 20 فوریه مغرب نیز گفت: اموال عمومی در کشور همواره غارت می شود و فساد مالی ادامه دارد و نظام مغرب فاقد هرگونه اراده سیاسی برای پایان دادن به این اوضاع و انتقال به مرحله دموکراتیک است که سرشار از آزادی و عدالت و عزت و کرامت اجتماعی باشد.
tt-22-10:30 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها