روسیه: حملات آمریکا به عراق و سوریه قانونی نیست

روسیه: حملات آمریکا به عراق و سوریه قانونی نیست
چهارشنبه 2 مهر 1393 - 22:22

العالم - روسیه، با انتقاد از ادامه حملات آمریکا و متحدانش به پایگاه های داعش در سوریه و عراق، هشدار داد که هرگونه اقدام در این زمینه، باید با مجوز سازمان ملل وموافقت این دو کشورانجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امورخارجه روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای، روند سیاسی در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه، را مبهم دانست و تاکید کرد که مبارزه با تروریسم باید بر اساس ارزیابی و برنامه ریزی دقیق و معقول انجام شود.

در این بیانیه آمده است: آمریکا و کشورهای غربی، درست در زمانی که نیروهای سوری به تنهایی با گروه های تروریستی مسلح می جنگیدند، از اصل تروریست بودن گروهی که اینک درصدد نابودی آن هستند، چشم پوشی کردند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه ضمن ابراز تردید در مشروعیت قانونی حملات آمریکا و متحدانش به مواضع تروریست ها، خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام در این زمینه باید با مجوز سازمان ملل متحد و موافقت مقامات کشورهای ذی ربط صورت گیرد.

این بیانه با اشاره به این که برخلاف جنجال رسانه ای، خبری از ائتلاف گسترده بین المللی ضد داعش نیست و تنها آمریکا، فرانسه و چند کشور عربی دست به حملات هوایی در سوریه می زنند، درباره کارآمدی این حملات نیز ابراز تردید کرد.

وزارت امورخارجه روسیه در پایان این بیانیه ضمن تاکید بر ثبات موضع مسکو در مبارزه با تروریسم به عنوان شر مطلق، همه کشورهای ذی ربط را به ترسیم راهبردی مشترک برای مقابله با تروریسم و جامه عمل پوشاندن به آن دعوت کرد.

پربیننده ترین خبرها