ر

حضور خلبان زن اماراتی در حملات علیه داعش +فیلم

پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 12:33

حضور یک خلبان زن اماراتی در حملات هوایی بر ضد مواضع داعش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک افسر زن اماراتی با درجه سرگردی به عنوان اولین خلبان جنگی درحملات ائتلاف بین المللی علیه داعش درعراق و سوریه شرکت کرد.
پایگاه "مرآة البحرين" به نقل از رسانه های بحرینی نوشت، "مريم المنصوری" افسر اماراتی، اولین خلبان زن است که خلبانی یک جنگنده اماراتی را در اجرای حملات ضد داعش برعهده داشته است.
درهمین ارتباط، رسانه های رسمی عربستان تصاویری را منتشر کردند که وزارت دفاع این کشوراز دو خلبان سعودی منتشر کرده است که درحمله به مواضع داعش در سوریه شرکت کرده اند.
انتشاراین تصاویر واکنش های متفاوتی را درپایگاه های اجتماعی به دنبال داشت و برخی ها اظهاراتی به نشانه افتخار و تقدیر از آنان و برخی دیگر اظهاراتی به نشانه غضب و تهدید به قتل آنان نوشتند.
خبرگزاری عربستان گزارش داد که از جمله این خلبانان، شاهزاده خالد پسر سلمان بن عبد العزيز ولیعهدعربستان و شاهزاده طلال بن عبد العزيز بن بندر بن عبد العزيز آل سعوداست.
دیری نپائید که صفحه های حامی گروه های مسلح در شبکه های اجتماعی این تصاویر را بازنشر و تهدید کردند که این خلبانان را هدف قرار خواهند داد.
در شبکه توییتر، هشتگ " شناسایی هویت خلبانان آل سلول (سعود)" ایجاد شده است و پست هایی با نظرهای متفاوت نوشته شد که برخی از آنان در استقبال از حملات ضد مواضع داعش و برخی دیگر در انتقاد از این گروه تندرو بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها