نگرانی غرب از انتقام‌جویی تروریست‌های اروپایی

نگرانی غرب از انتقام‌جویی تروریست‌های اروپایی
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 13:49

کشورها و نهادهای غربی درباره حملات انتقام‌جویانه تروریست‌های اروپایی بعد از بازگشت از سوریه و عراق ابراز نگرانی کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جیل کرشوف، هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم، گفت: شمار عناصر جنجگوی اروپایی که به سوریه و عراق رفته اند، به حدود سه هزار نفر افزایش یافته است. این تعداد در ماه ژوئیه گذشته دو هزار نفر بود.
وی پیش بینی کرد که با آغاز حملات ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه، حملاتی انتقامجویانه صورت گیرد.
بنابر این گزارش، پلیس آلمان به برخی مراکز و خانه های تندروهای مظنون به ارتباط با عناصر مسلح در سوریه و طرح ریزی برای حمله ای بزرگ، در سراسر این کشور یورش برد اما هیچ یک از آنها را بازداشت نکرد. پلیس همچنین رایانه ها، لوح های فشرده و بیانیه های الکترونیک را در جریان این یورش ها مصادره کرد.
گروه ابوسیاف در فیلیپین نیز برلین را تهدید کرد که دو گروگان خود را در صورت خودداری نکردن آلمان از حمایت از حملات تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه، اعدام خواهد کرد.
در استرالیا نیز که این کشور در ائتلاف بین المللی علیه داعش مشارکت دارد، پلیس یک فرد مظنون به تروریسم به نام عبدالنعمان حیدر را بعد از حمله با چاقو به دو نیروی امنیتی در یکی از مراکز این نیروها، کشت.
کرشوف، هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم، گفت: افزایش شمار عناصر جهادی اروپایی ممکن است ناشی از پیشروی داعش و اعلام خلافت آن در مناطق تحت کنترل خود باشد.
وی افزود: اکثر این تروریست ها از فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک آمده اند. برخی نیز از اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اتریش به حرکت درآمدند که پیش از این نمی دانستیم در خاک آنها جنگجویان تندرو وجود دارند.
کرشوف به بازگشت بین 20 تا 30 درصد جنگجویان اروپایی یا مقیم اروپا و از سرگیری زندگی طبیعی از سوی برخی آنها اشاره کرد اما گفت که برخی دیگر از شوک های وارد شده در جنگ، رنج می برند و خوی تندروی آنها نیز تهدید به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها