بیش از یک میلیون زائر وارد کاظمین شدند

بیش از یک میلیون زائر وارد کاظمین شدند
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 22:40

بیش از یک میلیون نفر از عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) برای شرکت در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام) وارد شهر کاظمین شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ ستاد "عبدالامیر الشمری" فرمانده عملیات بغداد، اعلام کرد: نیروهای امنیتی، شامل فرماندهی عملیات بغداد، سازمان اطلاعات ملی و امنیت ملی، سازمان اطلاعات وزارت کشور، پلیس فدرال و سازمان اطلاعات نظامی، طی دو روزگذشته طرحی امنیتی را برای حفاظت از جان زائران امام محمد الجواد (علیه السلام) اجرا کردند.

وی با تاکید بر دو منظوره بودن ِ این طرح امنیتی، به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: بخشی از این طرح، به استقرار نیروهای امنیتی در پست های ایست بازرسی، پلیس راه ها و نگهبانی از جاده های غیرمستقیم در اطراف شهر کاظمین و بغداد مربوط می شد.

الشمری افزود: بخش دوم این طرح، مربوط به نقشه اطلاعاتی بود؛ بر این اساس، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با لباس عادی به فعالیت گماشته شدند.

فرمانده عملیات بغداد خاطرنشان کرد: ما برای حفاظت از جان زائران، راه های منتهی به شهر کاظمین را مسدود کردیم و زائرانی را که پس از بسته شدن جاده ها به کاظمین رسیده بودند با اتوبوس های وزارت ترابری و وزارت دفاع، به منازلشان برگرداندیم. زیرا بر اساس آمار، طی دو روز گذشته، بیش از یک میلیون زائر به کاظمین رسیدند.

کابینه عراق، روز پنج شنبه را به مناسبت سالروز شهادت جواد الائمه، حضرت امام محمد تقی (علیه السلام) در بغداد تعطیل اعلام کرد و تنها ادارات و سازمان های امنیتی و دو وزارتخانه بهداشت و برق را از این دستورالعمل مستثنی شدند.

امام محمد جواد (علیه السلام) نهمین ستاره آسمان امامت است که در زمان دو تن از خلفای عباسی، یعنی مامون و معتصم زیست و در زمان خلافت معتصم به سال 220 هجری شمسی به شهادت رسید.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها