تلاش آمریکا برای انهدام سلاح‌های آمریکایی داعش

تلاش آمریکا برای انهدام سلاح‌های آمریکایی داعش
شنبه 5 مهر 1393 - 18:09

العالم - جنگنده های آمریکایی از زمان شروع حملات هوایی علیه گروهک تروریستی داعش در عراق در ماه اوت گذشته، بیش از 40 خودروی نظامی ضد گلوله از نوع "همفی" آمریکایی را منهدم کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل سی. ان. ان، "تود هاريسون" عضو مرکز "ارزیابی های راهبردی و بودجه آمریکا" گفت: ایالات متحده 30 هزار دلار صرف هر بمب می کند تا خودروهای زرهی همفی را که ساخت آن بیش از 250 هزار دلار هزینه دارد، در عراق منهدم کند.

بنا به گزارش این شبکه آمریکایی، یک مقام دفاعی ایالات متحده با بیان اینکه جنگنده های آمریکایی دهها خودروهای همفی در اختیار داعش را در عراق هدف قرار داده اند، افزود: " گاه گاه شاهد استفاده داعش از  تجهیزات آمریکایی و استفاده از آن هستیم، از این رو تصمیم گرفتیم که این تهدید را کاهش دهیم.

وی افزود: نیروهای عراقی در آینده به برخی از این سلاح ها مجهز خواهند شد.

هزینه حملات هوایی ارتش آمریکا علیه مواضع گروهک تروریستی داعش درعراق به دنبال گسترش دامنه فعالیت این گروه در سوریه، افزایش یافته و حملات هوایی در این کشور تشدید شده و این حملات بامداد روز سه شنبه با شلیک 47 فروند موشک "تام هاک" (یک ونیم میلیون دلاری) آغاز شد.

ائتلاف بین المللی غربی - عربی، 48 هواپیمای جنگی از جمله جنگنده "اف – 22 رابتورت" را برای مقابله با داعش به عراق فرستاده است؛ این جنگنده ها، گرانترین هواپیمایی هستند که مورد استفاده واقع شده و هزینه سرویس هر یک از آنها نزدیک به 62 هزار دلار است که در کنار آنان بمب هایی با ارزش هر یک 20 تا 30 هزار دلار مورد استفاده قرار می گیرد.

جنگنده های آمریکایی از هشتم اوت گذشته تا 23 ماه سپتامبر، بیش از 20 حمله هوایی در سوریه و 198 حمله را درعراق اجرا کرده اند و هزینه اجرای این عملیات به طور میانگین در روز به هفت و نیم میلیون دلار تا آخر ماه گذشته می رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها