ویدیو؛ بازداشت دلال داعش در مغرب

شنبه 5 مهر 1393 - 18:26

یک اسپانیایی مغربی تبار که در جذب هواداران داعش و اعزام آنها به سوریه و عراق فعالیت داشت، بازداشت شد.

هماهنگی امنیتی میان مغرب و اسپانیا به بازداشت "عناصر خطرناک" از نظر اسپانیا منجر شد.

به نوشته پایگاه الشروق مصر، ریاست این عناصر را یک اسپانیایی مغربی تبار به نام " محمد سعید محمد" برعهده داشت.

به گزارش مطبوعات اسپانیایی، سرکرده گروه الناظور الجدیده، پیشتر به مناطق متفرقه در جهان از جمله مالی سفر کرده و ضمن فعالیت در چند گروه تندرو، در زمینه  جذب جوانان مسلمان برای ملحق شدن به گروه های داعش در سوریه و عراق موفق عمل کرده بود.

این فرد تندرو از تجربه یک نظامی سابق اسپانیایی - که شهروند اسپانیایی مغربی تبار بود - استفاده کرده و به او نحوه استفاده از سلاح و مواد منفجره را در شهر ملیله که تحت کنترل اسپانیا در شمال شرق مغرب است، آموزش داده است.

پایگاه های اینترنتی مطبوعات اسپانیایی، نوارهای ویدئویی را از بازداشت سرکرده گروه الناظور منتشر کردنه و دراین نوارهای ویدئویی، ده ها نیروی پلیس اسپانیا اعم از نقاب زده و مسلح را نشان می دهد که به بازداشت این عناصر اقدام می کنند و نهایت احتیاط را به کار می گیرند تا افراد مسلح یا مواد منفجره با قابلیت کنترل از راه دور در سرراه آنان وجود نداشته باشد.

به اعتقاد ناظران، هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی اسپانیا و مغرب و هدف قرار دادن مواضع این تروریست ها، به متلاشی کردن این گروه منجر شد و باعث شد که این گروه طی مراحل اولیه تشکیل آن متوقف شود. شناسایی و متلاشی کردن گروه ها و باندهای تروریستی فعال در اعزام عناصر مسلح به سوریه و عراق از سوی مغرب، نشان می دهد که داعش به خطری واقعی تبدیل شده است که امنیت و ثبات مغرب را هم در دورترین نقطۀ شرق جهان اسلام تهدید می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها