شهادت جوان عربستانی در قطیف + عکس

شهادت جوان عربستانی در قطیف + عکس
يکشنبه 6 مهر 1393 - 10:29

نیروهای امنیتی آل سعود با شلیک گلوله های جنگی یک جوان تظاهر کننده را در شهر قطیف به ضرب گلوله جنگی به شهادت رساندند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "العوامیه"، "باسم القدیحی"، جوان معترض عربستانی که روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان رژیم آل سعود در تظاهرات منطقه قطیف زخمی شده بود، دیشب بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.
نیروهای امنیتی عربستانی روز گذشته "باسم القدیحی" را روی تخت بیمارستان بازداشت و به بیمارستان نظامی منتقل کردند.

"علی الدبیسی" رئیس سازمان حقوق بشر عربستان که مقر آن در برلین قرار دارد، اعلام کرد که بخش ثبت موارد نقض حقوق بشر، خبر شهادت "باسم القدیحی" را دریافت کرد.
الدبیسی اظهار داشت: این شهروند عربستانی هنگام شرکت در فعالیتهای مسالمت آمیز ائتلاف آزادی و عدالت در قطیف، هدف گلوله جنگی قرار گرفت.
الدبیسی تأکید کرد: نیروهای امنیتی سعودی بارها علیه مردم از گلوله جنگی استفاده کرده‌اند، و شمار قربانیان از آغاز اعتراضها در این کشور به 21 شهید رسیده است.

وزارت کشور عربستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای بازداشت "باسم القدیحی" را تایید و ادعا کرد که وی به اتهام حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی و آموزش نظامی کودکان بازداشت شده است.
منابع آگاه در استان قطیف در شرق عربستان اعلام کردند که نیروهای آل سعود جمعه شب به سمت راهپیمایانی که قصد برپایی راهپیمایی در حمایت از آیت الله شیخ نمر باقر النمر داشتند، شلیک کردند.
این راهپیمایی با عنوان "زنجیرها باید شکسته شوند" در حمایت از این روحانی در بند آل سعود برگزار شد.
از نوامبر سال 2011 تاکنون منطقه شرق عربستان به دنبال آغاز اعتراضات مردم به حکومت آل سعود و مطالبه آزادی های مشروع، درخواست بهبود وضعیت معیشت، برقراری دموکراسی و ... در ناآرامی به سر می برد.
نیروهای آل سعود همواره معترضان را به شدت سرکوب و تجمع های اعتراضی را با شلیک گلوله های جنگی ، کشتار و دستگیری معترضان متفرق می کند؛ به طوری که تا کنون 21 نفر در این اعتراضات جان سپرده اند.

پربیننده ترین خبرها