تظاهرات در پاریس؛ داعش را ائتلاف به وجود آورده است

تظاهرات در پاریس؛ داعش را ائتلاف به وجود آورده است
يکشنبه 6 مهر 1393 - 14:43

شماری از ساکنان پایتخت فرانسه با برگزاری تظاهرات دراعتراض به حملات هوایی ائتلاف آمریکا در سوریه و عراق، تأکید کردند که داعش را همین ائتلاف به وجود آورده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این تظاهرات که دیروز در پاریس برگزار شد، شرکت کنندگان مخالفت خود را با سیاست امپریالیسم جهانی و "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه، اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات که به همت جمعیت فرانسوی مخالف امپریالیسم، جمعیت تجمع مهاجران هوادار سوریه، و جمعیت صدای سوریه برگزار شد، در میدان سن میشل در مرکز پاریس تجمع کرده و با در دست داشتن پرچم سوریه و سر دادن شعار پایان مداخله در این کشور؛ مخالفت خود را با حملات هوایی این ائتلاف به خاک سوریهاعلام کردند.
تظاهرکنندگان اعلام کردند که فقط اطلاع دادن به دولت سوریه برای آغاز حملات هوایی کافی نیست و بمباران کشور دارای حاکمیت بدون کسب مجوز از آن، غیر قانونی است.
معترضان تاکید کردند، داعش گروهی وحشی است که دولت های عضو ائتلاف بین المللی آن را ایجاد کرده، آموزش داده و به انواع سلاح مجهز کردند؛ و سپس دو کشور قطر و عربستان سعودی به طور مستقیم از آنها حمایت مالی کرده و آنان را تجهیز و به عراق و سوریه اعزام کردند؛ و امروز نیز حامیان این تروریست ها احساس خطر کرده با آنان نبرد می کنند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور، تجاوز و نقض صریح قانون حاکمیت کشورهایی است که پیمانهای سازمان ملل آن را وضع کرده و این اقدام می تواند تنفر و کینه مردم شرق را ضد کشورهای غربی برانگیزد که خود به معنی ادامه خشونت تا بی نهایت است که مردم فرانسه تحمل تبعات ان را ندارند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها