القاعده در یک ماه 50 نظامی یمنی را کشت

القاعده در یک ماه 50 نظامی یمنی را کشت
يکشنبه 6 مهر 1393 - 19:59

گروه تروریستی "انصار الشریعه" وابسته به القاعده، از کشتن دستکم 50 سرباز ارتش یمن در استان شبوه در یک ماه اخیر خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی انصار الشریعه در صفحه تویتر خود اعلام کرد که عناصر این گروه، در حملاتی که طی ماه گذشته به منطقه "میفعه" در استان "شبوه" داشتند، دستکم 50 سرباز ارتش یمن را به قتل رسانده اند.

ارتش یمن هنوز به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.عناصر القاعده به صورت مداوم به اهداف نظامی و امنیتی یمن در استان های مختلف از جمله استان شبوه حمله می کنند.

ارتش یمن، از ماه آوریل گذشته با همکاری پلیس و نیروهای داوطلب مردمی، در عملیات گسترده ای تحت عنوان "دست در دست هم، برای یمنی خالی از تروریسم" جنگی علیه عناصر القاعده را در استان های شبوه و "ابین" آغاز کرده اند که بر اساس آمارِ رسمیِ اعلام شده در ماه ژوئن، در این عملیات، دستکم 500 تن از عناصر القاعده و 40 تن از نیروهای ارتش کشته شده اند.

انصار الشریعه همچنین مسئولیت حمله موشکی روز شنبه به سفارت آمریکا در صنعا پایتخت یمن را به عهده گرفته است.در این حمله یک موشک از خودرو به سوی سفارت آمریکا شلیک شد و به 200 متری سفارت که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، اصابت کرد.بر اثر این حمله دست کم 2 نیروی پلیس صنعا زخمی شدند و خوروی حامل مهاجمان از محل گریخت.

به گفته منابع آگاه در پلیس صنعا، یک روز پس از توصیه وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور برای ترک یمن، سفارت واشنگتن در صنعا هدف حمله موشکی قرار گرفت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها