نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از نقض قوانین جنگ توسط آمریکا

نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از نقض قوانین جنگ توسط آمریکا
يکشنبه 6 مهر 1393 - 22:46

سازمان "دیده‌بان حقوق بشر" با ابراز تاسف از کشته شدن هفت غیرنظامی در حمله آمریکا به شمال غربی سوریه، تشکیل پرونده برای بررسی نقض قوانین جنگ را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون، روز پنج شنبه به منظور تکذیب اطلاعات ِ منتشر شده درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات آمریکا و ائتلاف غرب و اعراب ضد مواضع داعش در سوریه، گفت: درباره کشته شدن غیرنظامیان، اطلاعات موثق نداریم.

این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر، با استفاده از نرم افزار رایانه ای "اسکایپ" گواهی موثق سه تن از ساکنان روستای کفر دریان در سوریه را پخش کرد که در آن گواهی دادند که دو مرد و دو زن و پنج کودک در حمله موشکی ِ بامداد روز یک شنبه، کشته شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر، با استناد به این گواهی موثق، تاکید کرد که بر اثر اصابت موشک های تاماهاوک، غیرنظامیان سوری کشته شده اند.

"ندیم حوری" معاون رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر در امور خاورمیانه، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا و هم پیمانانش در حملات خود به سوریه باید تمام تدابیر لازم را به کار گیرند تا از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان جلوگیر کنند.

وی افزود: دولت آمریکا باید درباره حملاتی که احتمالا به صورت غیرقانونی صورت گرفته و به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است، پرونده تحقیقات تشکیل دهد و پس از بررسی، نتیجه را اعلام کند و اگر مشخص شود که کوتاهی صورت گرفته است، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر خاطر نشان کرد که کشته شدن دستکم هفت غیرنظامیان در حملاتی که اهداف نظامی قانونی به شمار نمی رود، سبب مطرح شدن این سئوال می شود که این حملات، تا چه حد مستند به قوانین است، بنابراین باید در این خصوص تحقیق صورت گیرد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها