حمله جنگنده‌های ائتلاف به پالایشگاه‌های سوریه

حمله جنگنده‌های ائتلاف به پالایشگاه‌های سوریه
دوشنبه 7 مهر 1393 - 16:21

جنگنده های ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش، حملات به مواضع این گروهک در شهر تل ابیض در مرز سوریه با ترکیه را ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مهاجمان، پالایشگاه های نفتِ اطراف شهر رقه را نیز زیر آتش گرفتند و به یک پایگاه آموزشی این گروه تروریستی در حومه همین شهر هم حمله کردند.
به گفته شاهدان عینی، جنگنده های ائتلاف بین المللی روز یکشنبه 13 بار به مواضع داعش و پالایشگاه ها حمله کردند و اهداف را زیر آتش گرفتند.
این شاهدان افزودند: جنگنده های ائتلاف به پایگاه "الزرقاوی" که بزرگترین پایگاه آموزشی داعش در شهر تل ابیض است، حمله کردند.
داعش اوایل سال 2014 شهر تل ابیض را تصرف کرد. پالایشگاه های واقع در شرق و جنوب شهر رقه همچون پالایشگاه های "خابوره، تل اکجل و تل ابیض شرقی" هدف حملات هوایی ائتلاف بین المللی برای نابود کردن منابع مالی داعش قرار گرفتند.
بنا بر این گزارش، منطقه سلوک در شرق شهر تل ابیض هم مورد حمله ائتلاف بین المللی قرار گرفته است. منطقه سلوک بزرگ ترین محل استقرار داعش در شمال سوریه است و بزرگترین پایگاه آموزشی اش در این منطقه واقع است.
همچنین پاسگاه قدیمی پلیس شهر تل ابیض که داعش از این پاسگاه برای زندانی کردن شهروندان سوری استفاده می کرد، در حملات هوایی ائتلاف بین المللی تخریب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها