رئیس دفتر پادشاه عربستان تسلیم فشار شاهزادگان شد

رئیس دفتر پادشاه عربستان تسلیم فشار شاهزادگان شد
سه شنبه 8 مهر 1393 - 23:11

العالم - منابع عربستانی از برکناری رئیس دفتر پادشاه عربستان سعودی پس از مدت ها کشمکش وی با شاهزادگان و درباریان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سایت خبری " خلیج جدید " اعلام کرد که نسخه ای از حکم عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان درباره عزل خالد التویجری رئیس دفتر پادشاهی را به دست آورده است.

این سایت خبری اعلام کرد : پادشاه عربستان احمد بن عبدالعزیز آل سعود را به سمت رئیس جدید دفتر پادشاهی خود منصوب کرده است.

به گزارش خلیج جدید ؛ عبدالعزیز بن سطام آل سعود نیز به سمت معاون رئیس دفتر پادشاهی منصوب شده است .

کاربر اینترنتی مشهور عربستان به نام "مجتهد " اخیراً فاش کرده بود که نزاع در خاندان سلطنتی آل سعود به اوج رسیده است و احتمالاً خالد التویجری عزل شود.

مجتهد گفته بود : برخی از شاهزادگان خاندان سلطنتی آل سعود با خالد التویجری دشمنی داشتند و تلاش کردند که پادشاه را برای کاهش دادن اختیارات التویجری زیر فشار بگذارند ولی پادشاه با خواسته آنها مخالفت کرد و التویجری که خود را در خطر می دید ، استعفاء کرد ولی پادشاه استعفایش را نپذیرفت و التویجری سرانجام به بهانه درمان از عربستان خارج شد .

پادشاه عربستان سال 2005 خالد التویجری را که پسر عبدالعزیز التویجری یکی از مشاورانش است ، به سمت رئیس دفتر پادشاهی خود منصوب کرده بود.

خالد التویجری توانست اعتماد کامل پادشاه را سریعاً کسب کند و با وجود ریاستش بر دفتر پادشاهی متصدی سمت های دبیر کل مرکز بیعت ، منشی ویژه پادشاه و ناظر گارد پادشاهی شد. 

خالد در بسیاری از تصمیم های خاندان سلطنتی آل سعود نقش داشت که همین امر باعث دشمنی برخی از شاهزادگان با وی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها