رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بازداشت شد + فیلم

پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 07:49

مسئولان بحرینی نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر این کشور را درپی ورود به شهر منامه بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور بحرین نبیل رجب را چهارشنبه شب بعد از وارد کردن اتهام "اهانت به وزارت کشور" در مطالب خود در شبکه های اجتماعی در اینترنت بازداشت و به دادستانی کل ارجاع دادند.

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای مدعی شد: نبیل رجب به مطالب نسبت داده شده به خودش اذعان کرده است.

جلیله السید وکیل مدافع نبیل رجب به روزنامه الوسط بحرین گفت: اگر فردی درخصوص اهانت به هر شیوه علنی به نهادهای رسمی، ارتش، دادگاهها و مسئولان مجرم شناخته شود، براساس قانون مجازاتها تا سه سال زندان یا پرداخت غرامت در انتظارش خواهد بود.

بازداشت نبیل رجب فقط 24 ساعت از بازگشت وی به بحرین روی داد. نبیل رجب از بیش از دو ماه پیش در یک سفر دوره ای اروپایی به سر می برد.

نبیل رجب که رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است، در طول سه سال اخیر همزمان با شروع انقلاب مردمی در این کشور، به افشاگری علیه جنایات آل خلیفه می پردازد.

وی در سفر دوره ای اخیر اروپایی خود نیز در مراسم و مناسبت های مختلف به تشریح اوضاع ناگوار حقوق بشر بحرین و نقض گسترده حقوق بشر در این کشور پرداخت. نبیل رجب پیش از این نیز از سوی مسئولان بحرینی زندانی شده بود.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی ‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها