تسلط ارتش سوریه بر حومه لاذقیه + ویدئو

پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 10:12

ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی توانست، سه روستا را در حومه شهر لاذقیه از کنترل تروریست ها آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه با همکاری گروه های دفاع مردمی توانستند روستاهای "عین الجوزه"، "رویسه الجاعوره" و ارتفاعات راهبردی "دورین" را که بر شهر سلمی در حومه لاذقیه مشرف است، به کنترل درآورند و شمار زیادی از عناصر مسلح را که برخی تابعیت خارجی داشتند، به هلاکت رساندند.

در مرز ترکیه درگیری های شدید میان عناصر گروهک تروریستی داعش و نیروهای کرد در اطراف شهرک عین العرب ( یا به کردی کوبانی) همچنان ادامه دارد.

به گفته گروه وابسته به مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه"، عناصر داعش در فاصله کمتر از 3 کیلومتری شهر عین العرب قرار دارند، اما مبارزان کرد از پایگاه های خود عقب نشینی نکرده اند و همچنان با وجود کمبود نفرات و تجهیزات، به سختی از شهر دفاع می کنند. صدها نفر از نیروهای کرد با هزاران نفر از عناصر داعش که مجهز به توپخانه و تسلیحات سنگین هستند، مقابله می کنند.

در حادثه ای دیگر بر اثر وقوع 2 انفجار در استان حمص در مرکز سوریه، 41 نفر که اغلب از کودکان بودند، کشته شده و 70 نفر دیگر زخمی شدند. ابتدا یک خودروی بمب گذاری شده هنگام خروج دانش آموزان از مدرسه در منطقه عکرمه منفجر شد و انفجاردوم پس از حضور غیرنظامیان برای امدادرسانی به مجروحان روی داد.

پربیننده ترین خبرها