کنترل ارتش سوریه بر مناطق استراتژیک لاذقیه + فیلم

پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 14:49

ارتش سوریه توانست با شکست دادن عناصر مسلح، مناطق استراتژیکی را در حومه شهر لاذقیه در این کشور به کنترل خود در آورد.

خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه گزارش داد: ارتش سوریه 2 منطقه روستایی عین الجوزه و رویسه الجاعوره و ارتفعات استراتژیک دورین در حومه شهر لاذقیه در غرب این کشور را بازپس گرفت و تعداد زیادی تروریست را به هلاکت رساند که اجساد چند تبعه خارجی در میان آنها دیده می شود.

بسام ابوعبدالله کارشناس سوری امور راهبردی امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تروریست های فعال در استان لاذقیه هم روحیه خود را از دست داده اند و هم یکدیگر را به توطئه و خیانت متهم می کنند.

بسام گفت: تروریست ها از عملیات نظامی ارتش سوریه شوکه شدند و گمان نمی کردند که ارتش چنین عملیات موفقیت آمیزی را اجراء کند؛ در حالی که ارتش برای آغاز عملیات خود، قبلاً اطلاعاتی درباره مسائل داخلی گروه های تروریستی جمع آوری کرده بود.

درهمین حال، ارتش سوریه در غرب شهر مورک استان حماه نیز به پیشروی موفقیت آمیز خود ادامه می دهد و با توپخانه سنگین، مواضع تروریست ها را در مناطق اللطامنه و کفرزیتا زیر آتش گرفت که تعدادی از این مواضع منهدم شد.

خبر دیگر اینکه، کمیته های دفاع مردمی کُرد در نزدیکی شهر عین العرب استان حلب با گروه تروریستی داعش به سختی می جنگند که تاکنون ده ها نفر از دو طرف کشته داده اند و مسئولان کُرد نیز بیش از پیش نگران احتمال حمله زمینی ترکیه به سوریه هستند.

این در حالی است که دولت سوریه از ترکیه به علت فعالیت خرابکارانه در خاک سوریه انتقاد و آنکارا را همدست رژیم اسرائیل در توطئۀ ضد سوریه دانست. 

علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه در مصاحبه با رسانه ها از جمله شبکه خبری العالم گفت: ترکیه همچون اسرائیل از ابتدای بحران سوریه تاکنون به فعالیت های ضد سوری خود ادامه می دهد.

حیدر افزود: ترکیه نَه تنها از داعش و دیگر گروه های تروریستی مستقیماً حمایت می کند بلکه سوریه را زیر آتش توپخانه خود می گیرد و تروریست ها را از خاک خود به سوریه منتقل می کند و در قبال آزادی دیپلمات های خود از دست داعش، به این گروه تروریستی در جنگ با کمیته های دفاع مردمی کُرد کمک می کند؛ کمیته هایی که در شمال سوریه از آب و خاک این کشور حفاظت می کنند.

گزارشگر العالم افزود: عملیات نظامی ارتش در استان ریف دمشق نیز همچنان ادامه دارد تا بتواند گروه تروریستی جیش الاسلام را در شهر دوما به طور کلی سرکوب کند.

MKH-2-08:35

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها