مردم بحرین خواستار حق تعیین سرنوشت شدند

مردم بحرین خواستار حق تعیین سرنوشت شدند
جمعه 11 مهر 1393 - 10:28

مردم مناطق مختلف بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده، خواستار حق تعیین سرنوشت خود شدند و شعار آزادی و دموکراسی سردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مراه البحرین، شهروندان بحرینی در مناطق مختلف بویژه شهر منامه و روستاهای النعیم و المصلی به خیابانها آمده و شعار آزادی و دموکراسی سر دادند. آنها همچنین با سردادن شعارهای ضد دولتی، خواستار حق تعیین سرنوشت خود شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات شهر منامه با اقدامات امنیتی رژیم آل خلیفه روبرو شدند.

مردم روستای المصلی نیز تظاهرات خود را تحت عنوان "وفاداری به شهید حسین البقالی" برگزار کردند و در پایان مراسم، شیخ علی الجدحفصی سخنرانی کرد.

شماری از جوانان بحرینی نیز خیابان البدیع در استان شمالی بحرین را با لاستیک بستند. این اقدام برای تاکید بر حضور در صحنه و وفاداری به شهید جعفر لطف الله یکی از شهدای روستای ابوصیبع انجام شد.

همزمان نیز بانوان بحرینی در شهرک کرانه در شمال شهر منامه تظاهرات مشابهی برگزار کرده و در شعارهای خود، خواستار برقراری آزادی و دموکراسی و حق تعیین سرنوشت خود شدند.

مادر شهید فاضل مسلم پیشاپیش تظاهرات کنندگان حرکت می کرد. نیروهای امنیتی در هشتم ژانویه سال 2014 میلادی فاضل مسلم را از ناحیه سر هدف گلوله قرار داده و شهید کردند.

شرکت کنندگان همچنین پلاکاردهایی را در تایید برگزاری همه پرسی مردمی که ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین قصد برگزاری آن را درارتباط با حق ملت در تعیین سرنوشت خود دارد، در دست داشتند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی ‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها