احتمال از سرگیری درگیریها در عرسال لبنان

احتمال از سرگیری درگیریها در عرسال لبنان
جمعه 11 مهر 1393 - 11:06

العالم ـ فرمانده ارتش لبنان پیش بینی کرد که درگیریها با عناصر مسلح سوری در اطراف شهرک عرسال در مرز با سوریه از سرگرفته شود.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، در پی درگیرهایی که از آغاز ماه آگوست گذشته روی داد، ژنرال جان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان پیش بینی کرد که درگیریها با عناصر مسلح سوری در اطراف شهرک عرسال لبنان در مرز با سوریه از سرگرفته شود.

وی افزود: ارتش لبنان یک شبکه تروریستی در شمال کشور کشف کرده و در حال رصد تحرکات آن است.

ژنرال جان قهوه چی که با شبکه ماهواره ای "سکای نیوزعربی" سخن می گفت، خاطرنشان کرد: احتمال می دهم که رویارویی ها با گروه های مسلح در اطراف شهرک عرسال در مرز با سوریه از سرگرفته شود.

ارتش تعداد نیروهای خود در تپه های عرسال را افزایش داده و شهر را از مناطق اطرافش جدا کرده تا بتواند عناصر مسلح را محاصره و از رسیدن کمکها و امدادها به آنها جلوگیری کند.

قهوه چی تصریح کرد که حزب الله در درگیری های ماه گذشته با عناصر مسلح در اطراف عرسال، در کنار ارتش حضور نداشته است.

وی اظهار داشت که یگان هایی از ارتش، کنترل و نظارت بر اردوگاه های آوارگان سوری را تشدید کرده و افراد مظنون را بازداشت می کنند؛ چرا که ارتش در جنگ سابق عرسال در معرض حمله ای از داخل اردوگاه ها قرار گرفت.

فرمانده ارتش لبنان درباره کمک های نظامی به ارتش، گفت: نهاد نظامی هیچ یک از میلیاردها پول و بخشش هایی که وعده اش داده شد، دریافت نکرد.

وی افزود: بخشش های عربستان که سال گذشته 3 میلیارد را برای ارتش لبنان اختصاص داده بود، تا این لحظه به ارتش اختصاص نیافته است.

گفتنی است سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان ماه گذشته از کمک های پادشاه عربستان به ارزش یک میلیارد دلار برای تامین مالی عملیات خرید فوری ابزار و مهمات برای ارتش به منظور حمایت از جنگ با تروریسم، خبر داد.

عربستان سعودی در ژانویه 2014 حمایت مالی از ارتش لبنان به میزان سه میلیارد دلار دیگر برای خرید سلاح از طریق فرانسه را اعلام کرده بود.

قهوه چی در پایان از وجود یک شبکه تروریستی در شهر طرابلس در شمال لبنان خبر داد و تاکید کرد که ارتش تمام تحرکات افراد این شبکه را رصد و دنبال می کند.

درگیریهای عرسال که 5 روز به طول انجامید، دستکم به کشته شدن 17 نفر از نیروهای ارتش لبنان و زخمی شدن 56 تن دیگر منجر شد همچنین برخی از تروریست ها اسیر شدند و تعدادی از نیروهای پلیس را نیز تروریست ها ربودند.

گروهک داعش دو تن از نظامیان لبنانی ربوده شده را سر برید و جبهه النصره نیز یک نظامی دیگر را به ضرب گلوله به قتل رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها