سازمان ملل اعلام کرد:

جدیدترین آمار آنروا از کشتار دانش آموزان فلسطینی

جدیدترین آمار آنروا از کشتار دانش آموزان فلسطینی
جمعه 11 مهر 1393 - 11:47

سخنگوی رسمی "آژانس امداد واشتغال سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی" (آنروا) با صدور بیانیه ای رسمی از کشته شدن 138 دانش اموز در مدارس آنروا در جنگ اخیر غزه خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی به نقل از کریس گانس سخنگوی آنروا، همچنین از مجروح شدن 814 دانش آموز در حملات اخیر اسراییل به  مدرسه های این آژانس در نوار غزه درخبر داد.

گانس افزود: 814 نفر نیز از 8 ژوئیه همزمان با آغاز حملات زمینی اسراییل به نوار غزه زخمی و 560 دانش آموز نیز در کشتارهای اخیر نوار غزه یتیم شده و شالوده زندگی خانوادگی بسیاری از افراد نیز ازهم پاشیده شده است.

وی گفت: در پشت این آمار و ارقام داستان های اندوهناکی است که قلب هر انسانی را به درد می آورد.

این بیانیه پس از بازگشت 241 هزار کودک به مدارس آنروا برای ادامه تحصیل صادر شد؛ به گونه ای که این آژانس هم اکنون بر شناخت دقیق تری از تاثیرات جنگ 50 روزه بر دانش آموزان و خانواده هایشان دست یافته است.

آنروا در بیانیه خود بر پایبندی بر مداوای مشکلات روحی فلسطینیان خسارت دیده به ویژه مشکلات کودکان تاکید کرد و طی هفته گذشته برنامه سلامت روحی را با آموزش اضافه معلمان آژانس آغاز کرد تا دروسی با عنوان آسیب شناسی روحی و اجتماعی در واحدهای درسی گنجانده شود.

این آموزش شامل آموزش مهارت مدیریت استرس و اضطراب برای معلمان ،آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان ابتدایی و فعالیت های تفریحی برای دانش آموزان راهنمایی بود.

گزارشها حاکی است 110 هزار آواره جنگی فلسطینی که بیشتر آنان کودک هستند ، هنوز بدون سرپناه و محل سکونت هستند.

پربیننده ترین خبرها