بمباران پایگاه های داعش در الانبار+ویدیو

جمعه 11 مهر 1393 - 12:13

بغداد، العالم ـ سرپرست وزارت کشور عراق از آمادگی این وزارتخانه برای تشکیل چندین گردان به منظور آموزش داوطلبانی از استانهای تحت سیطره داعش برای آزادسازی آنها، خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری شبکه العالم از بغداد، عدنان اسدی سرپرست وزارت کشور عراق اعلام کرد: این وزارتخانه آماده است تا این گردان ها را تشکیل و نیروهای آنها را آموزش داده و به انواع سلاح و تجهیزات مجهز کند. از سوی دیگر شیوخ و افراد سرشناس استان موصل نیز از آغاز هماهنگی ها با نیروهای امنیتی به منظور محاصره داعش در این استان خبر دادند.

به دنبال بمباران مقر فرماندهی عملیات الانبار با خمپاره و موشک توسط عناصر تروریستی داعش، جنگنده های ارتش عراق با تخریب اماکن شلیک گلوله، نبرد را به نفع خود پایان داد.

درگیری با گروه تروریستی داعش با دخالت ائتلاف بین المللی، خط سیر آن تغییر کرد اما با این حال سوالات بسیاری در بین محافل مردمی عراق مطرح شده است. یک شهروند عراقی گفت: حملات آمریکا به داعش فریب و نیرنگی بیش نیست. داعش و القاعده ساخته دست آمریکا و اسراییل است.

شهروند دیگری افزود: 80 کشور در کنار دولت عراق هستند. اما در درگیریها نیز هیچ اقدام قطعی صورت نمی گیرد. ملت و ارتش ما در مناطق مختلف تحت محاصره هستند. پشتیبانی هوایی هم پیمانان کجاست؟ از پروازهایی که می گویند تعداد آنها 4 هزار است، خبری نیست.

وزارت کشور عراق آمادگی خود را برای تشکیل گروهی از داوطلبان استانهای تحت سیطره داعش و آموزش آنها برای حمل سلاح به منظور آزادسازی شهرهایشان اعلام کرد.

عدنان اسدی خاطرنشان کرد که داوطلب شدن عشایر و آموزش و تجهیز آنها در مناطق معینی، به منظور کنترل مجدد مناطق در نینوا و اطراف نینوا و طرد تروریست های داعش است.

عباس عبدمرزوق شیخ عشیره ای در موصل روز جمعه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما از نیروهای امنیتی در تمام مناطق عراق از جمله آمرلی، کرکوک، موصل و تلعفر حمایت می کنیم.

ناظران بر این باورند که عناصر مسلح داعش درگیریهای خود علیه نیروهای امنیتی را تشدید کرده اند و این امر پس از توقف بمباران هوایی علیه داعش به برخی مناطق غرب و شمال عراق، شدت بیشتری یافته است.
MKH-3-06:49

پربیننده ترین خبرها