تظاهرات مخالفان جنگ در برابر مقر کامرون در لندن

تظاهرات مخالفان جنگ در برابر مقر کامرون در لندن
يکشنبه 13 مهر 1393 - 11:58

ائتلاف سازمان های ضد جنگ تظاهرات گسترده ای را به سمت مقر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در شهر لندن برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این تظاهرات برخی از اعضای مجلس اعیان انگلستان مانند جیمی کوربن معروف به حمایت از انقلاب بحرین و دیگر شخصیت های سیاسی و اجتماعی شرکت داشتند.

این تظاهرات بزرگ، اعتراضی آشکار و مخالفت صریح تظاهرکنندگان با جنگ درعراق و سوریه به بهانه حمله به گروه تروریستی داعش بود.

سامی رمضان، پژوهشگر عراقی، نیز با محکوم کردن مداخله انگلیس در جنگ عراق، از نخست وزیر این کشور به دلیل مشارکت لندن در ائتلافی که ابزار کشتار شمار زیادی از غیر نظامیان عراق و آواره کردن هزاران نفر از مردم است، انتقاد کرد.

وی گفت: هدف از این جنگ ها، غارت ثروت ها و تقویت سلطه و نظارت بر پایگاه های نظامی قطر، عربستان و بحرین است.

یک فعال انگلیسی نیز به نمایندگی از یکی از سازمان های مخالف جنگ، با متهم کردن عربستان به حمایت از گروه داعش، از دولت انگلیس خواست تا قرارداد فروش سلاح های ویرانگر خود به عربستان را لغو کند زیرا این کشور برای گسترش تروریسم در منطقه تلاش می کند.

سازمان های خواهان برگزاری این تظاهرات از جمله سازمانی تحت عنوان "به جنگ پایان دهید" که در ابتدای جنگ عراق 2003 تاسیس شد، اعلام کرد که تظاهرات گسترده دیگری به زودی برگزار خواهد شد.

این سازمان ها در بیانیه ای با هشدار نسبت به انتشار تروریسم که نتیجه جنگ بوده است، سیاست انگلیس را سیاستی منافقانه دانستند زیرا این دولت در برابر رژیم های مجرمی مانند عربستان سعودی و اسراییل سکوت پیشه کرده است.

این سازمان ها بار دیگر از دولت انگلیس خواستند از مشارکت در جنگ پیش رو خودداری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها