تخریب یک مسجد تاریخی دیگر در بحرین

تخریب یک مسجد تاریخی دیگر در بحرین
يکشنبه 13 مهر 1393 - 14:14

با تخریب یک مسجد تاریخی دیگر، رژیم آل خلیفه سی و نهمین مسجد را در این کشور ویران کرد اما مردم بحرین با عزمی راسخ، بار دیگر نماز جماعت را در کنار ویرانه های این مساجد به پا داشتند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حکومت حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین، نه تنها بر خلاف وعده های داده شده، در بازسازی مساجد تخریب شده در طول دوره حالت فوق العاده اهمال می کند و سعی در تغییر مکان بعضی از آنها دارد؛ بلکه در تلاش برای تخریب دیگر مساجد در این کشور برآمده است.

سایت جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین نوشت که نیروهای رژیم بحرین اطراف مسجد تاریخی البربغی را بعد از تخریب، با سیم خاردار محصور کرده اند تا نمازگزاران نتوانند در آن نماز بگزارند.

پیش از این نیز نیروهای امنیتی چندتن از نمازگزاران را در ویرانه های مسجد بازداشت کرده بودند.

مساجد ویران شده اهمیت زیادی در نزد شهروندان بحرینی دارد زیرا مردم ادای فریضه نماز در ویرانی های این مساجد را موجب زنده ماندن جنبش مسالمت آمیز خویش و پافشاری برخواسته های برحق خویش می دانند. این کار از نظر آنها، مبارزه با اقدامات رژیم آل خلیفه است که می خواهد مساجد را به عنوان نشانه تاریخ ریشه دار بحرین از بین ببرد.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی اللولوه اعلام کرد: بلدوزرهای رژیم آل خلیفه با حمله به مسجد "الفسله" در غرب منطقه عالی که قدمت آن به بیش از یک قرن می رسد، آن را تخریب کرده و قصد دارند زمین آن و اراضی موقوفه متعلق به مسجد را در طرح مسکونی سلماباد استفاده کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها