اردنی‌ها: سرما آری، گاز اسرائیلی نه!

اردنی‌ها: سرما آری، گاز اسرائیلی نه!
دوشنبه 14 مهر 1393 - 20:55

العالم - صدها اردنی با امضای طوماری اینترنتی، ضمن درخواست از دولت این کشور برای توقف هرگونه تلاش برای واردات گاز طبیعی از رژیم صهیونیستی، در خصوص انعقاد این گونه قراردادها به دولت امان هشدار دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، تاکنون یک هزارو 900 شهروند اردنی با امضای این طومار از دولت خود خواسته اند که در صدد یافتن جایگزین در این زمینه باشد و به هیچ وجه منابع انرژی اردن را به رژیم صهیونیستی که سرمنشاء تهدید واقعی برای ملت های منطقه است، ربط ندهد.

"رای الیوم" نوشت: در این طومار که با عنوان "اجازه انعقاد قرارداد خرید گاز دزدی ندهید"، خطاب به "عبدالله نسور" نخست وزیر اردن تدوین شده، آمده است که از "دولت اردن به عنوان حامی امنیت کشور و مالک شرکت ملی برق می خواهم که اجازه انعقاد قرارداد خرید گاز غصبی صهیونیست ها را ندهد؛ با خرید مستقیم و غیرمستقیم گاز از صهیونیست ها مخالفم."

این نامه می افزاید: با خرید گاز از صهیونیست ها مخالفم زیرا اردنی هستم و به حفظ امنیت و حاکمیت ملی کشورم پایبند می باشم و نمی خواهم منابع انرژی اردن به منابع انرژی دزدیده شده توسط صهیونیست ها پیوند زده شود، با هرگونه اقدامی که به کاهش انزوای صهیونیست ها منجر شود، مخالفم.

دولت اردن چند ماه پیش با شرکت آمریکایی نوبل انرژی، قراردادی برای واردات گاز طبیعی از میدان های نفتی در اشغال صهیونیست ها امضا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها