آمار جدید از حملات هوایی کشورهای عربی و اروپایی به داعش

آمار جدید از حملات هوایی کشورهای عربی و اروپایی به داعش
سه شنبه 15 مهر 1393 - 10:22

فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کردند که فقط 10 درصد حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه توسط جنگنده های کشورهای اروپایی و عربی اجرا می شود .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کردند که جنگنده های آمریکایی از 8 اوت، هزار و 768 بار به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله کرده اند، و جنگنده های دیگر کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش 195 بار حمله کردند .
با این حال، سران وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام می کنند که دولت واشنگتن در آینده بیش از پیش از کشورهای عربی و اروپایی در حمله هوایی به مواضع داعش استفاده خواهد کرد .
عربستان ، امارات ، قطر ، اردن و بحرین در حملات هوایی به مواضع داعش مشارکت دارند، و آمار فوق نشان می دهد که آمریکا اکثر حملات را اجرا می کند .
فرانسه ، بلژیک ، انگلیس ، دانمارک ، هلند و استرالیا نیز عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش هستند ولی این کشورها فقط در عراق حملات هوایی انجام می دهند.
به گفته فرماندهان ارتش آمریکا ؛ جنگنده های ائتلاف در 2 ماه گذشته حدود هزار بمب ریخته اند و در روز اول حمله به مواضع داعش در سوریه 47 موشک کروز تاماهاوک شلیک شد . 
سران ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که شامل منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی می شود، اعلام می کنند که هزینه این مهمات به کار رفته 62 میلیون و 400 هزار دلار است .
خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از فرماندهان آمریکایی بدون ذکر نام وی گزارش داد : جنگنده های ائتلاف 4 هزار و 800 بار به پرواز درآمده اند که این تعداد شامل بیش از هزار و 600 پرواز سوخت رسانی در هوا ، 700 پرواز شناسایی و همچنین پرواز هجومی بوده است.
این در حالی است که جنگنده های ائتلاف مداخلۀ نظامی در لیبی در مدت 6 ماه، کلاً 7 هزار بار به پرواز درآمده بودند ولی در سوریه در مدت 2 ماه نزدیک به 5 هزار بار به پرواز درآمده اند .

پربیننده ترین خبرها