شرط داعش برای بازگشت مسیحیان و ایزدی‌ها

شرط داعش برای بازگشت مسیحیان و ایزدی‌ها
سه شنبه 15 مهر 1393 - 14:01

گروه تروریستی داعش برای بازگشت مسیحیان و ایزدی ها به استان نینوا شرط گذاشت.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع محلی در استان نینوا گفت: گروه تروریستی داعش، شرط بازگشت مسیحیان و ایزدی ها به منازلشان دراین استان را، گرویدن به اسلام بر اساس باورهای افراطی آنان اعلام کرده است.

این منبع به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: گروه داعش با صدور بیانیه ای از مسیحیان و ایزدیها خواسته است به منازلشان در استان نینوا بازگردند، اما به شرط آنکه طبق عقاید این گروه مسلمان شوند.
به گفته این منبع، داعش به مسیحیان اجازه بازگشت به منازل تصرف شده آنان را خواهد داد و در صورت پذیرفتن این شرط از پرداخت جزیه هم معاف خواهند شد.
خانواده های مسیحی شهر موصل 19 ژوئیه 2014، پس از تعیین مهلت 24 ساعته داعش برای آنان جهت گرویدن به اسلام، پرداخت جزیه یا کشته شدن، از محل سکونت خود مهاجرت کردند. تروریستهای داعش به مسیحیان اجازه ندادند اموال و دارایی های خود را همراهشان ببرند.
"زهیر الجلبی" رییس شورای پشتیبانی "ام الربیعین" 27 تیر ماه ( 18 ژوییه) گفته بود که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش، یک روز به مسیحیان برای ترک استان یا کشته شدن مهلت داده و هواداران وی به غارت اموال و داریی های آنان پرداخته اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها